آفتاب

کشته شدن 4 تروریست در منطقه «العوامیه» عربستان

کشته شدن 4 تروریست در منطقه «العوامیه» عربستان

وزارت کشور عربستان از کشته شدن چهار تروریست در منطقه «العوامیه» در استان قطیف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منصور ترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان تصریح کرد: نیروهای امنیتی مکان عامل اصلی کشتن عبدالعزیز العسیری نظامی عربستانی، در شهرک العوامیه را شناسایی کردند و پس از تلاش برای بازداشت وی چند تروریست دیگر دیگر را شناسایی کردند که به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانستند چهار تن از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند و در حال حاضر مشغول بررسی اوضاع امنیتی و روابط سه تروریست دیگر با کشته شدن العسیری و برنامه این تروریست‌ها برای تشکیل باند تروریستی هستند.

ترکی اظهار داشت: ساکنان منطقه العوامیه با نیروهای امنیتی همکاری کردند و همین همکاری موجب سرعت بخشیدن به بازداشت و کشتن تروریست‌ها شد.

وی تاکید کرد: ما به تمامی کسانی که برای لطمه زدن به امنیت کشور تلاش می‌کنند اعلام می‌کنیم که هر جا باشند آن‌ها را به هلاکت می‌رسانیم و آن‌ها را مجبور به تسلیم می‌کنیم.

ترکی اعلام کرد که این حادثه همچنان جای بررسی بیشتری دارد و بعدا بیانیه‌ای در خصوص آن صادر خواهد شد.

منابعی نیز اعلام کردند که متهم اصلی در مساله کشته شدن العسیری، نظامی عربستانی جزو لیست 23 تروریست تحت تعقیب که وزارت کشور در ژانویه 2012 اعلام کرده و در اقدامات تروریستی در قطیف دست داشته‌اند، نیست.

عبدالعزیز العسیری، یکشنبه گذشته در اثنای انجام ماموریتش در یکی از پایگاه‌های امنیتی در منطقه «الناصره» در نزدیکی شهرک «العوامیه» کشته شد.

انتهای پیام

کد N637320

وبگردی