آفتاب

آمریکا دست به دامن چین شد

آمریکا دست به دامن چین شد

واحدمرکزی خبر نوشت:

یک مقام آمریکایی گفت این کشور از چین در زمینه جلوگیری از حملات سایبری کره شمالی درخواست کمک کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده است واشنگتن در حال بررسی پاسخ قاطعانه به حمله سایبری فلج کننده کره شمالی به شرکت سونی پیکچرز است.
یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: ما درباره این موضوع با چین مذاکره کردیم تا تبادل اطلاعات داشته باشیم. ما نگرانیهای خود را درباره این حمله مطرح کردیم و خواستار همکاری آنها شدیم.
آمریکا دولت کره شمالی را مسئول هک شدن سیستمهای رایانه ای شرکت سونی پیکچرز و به تبع آن لغو انتشار فیلم سینمایی  مصاحبه در روز کریسمس می‌داند.
سونی پیکچرز قرار بود فیلم طنز انتقادی مصاحبه را پخش کند ولی به دلیل حمله سایبری علیه سیستم‌های رایانه ای خود و تهدیدهای بعدی هکرها انتشار آن را متوقف کرد. این فیلم داستان دو خبرنگار است که قرار است با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مصاحبه کنند و در این میان سیا مطلع می‌شود و آنها را برای ترور وی استخدام می‌کند.
کره شمالی روز شنبه خواستار یک تحقیقات مشترک با آمریکا درباره این حمله فلج کننده به سونی شد و اتهامات
واشنگتن و سخنان اوباما را مبنی بر تلافی این حمله از سوی آمریکا محکوم کرد.
چین متحد نزدیک کره شمالی است و به طور سنتی نفوذ زیادی روی سران این کشور منزوی دارد.
مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که در مذاکرات امنیت سایبری با چین، دو طرف تاکید کرده اند که انجام حملات ویران کننده در فضای سایبر برخلاف اصول رفتار مناسب سایبری است.
آمریکا و چین سال گذشته برای مذاکره درباره امنیت سایبری یک هیئت ویژه تشکیل دادند اما اوایل امسال واشنگتن در یک اقدام بی سابقه پنج عضو یکی از یگانهای ارتش چین را به هک کردن شرکتهای آمریکایی برای پی بردن به اسرار تجاری آنها متهم کرد.

48949

کد N637300

وبگردی