آفتاب

صدور حکم حبس برای 3 جاسوس اسرائیل در مصر

صدور حکم حبس برای 3 جاسوس اسرائیل در مصر

دادگاه کیفری پورت سعید مصر، حکم 10 سال زندانی را برای جاسوس مصری که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، صادر و همچنین دو افسر اطلاعاتی اسرائیل را به اتهام مذکور محکوم به حبس ابد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، هشام برکات،‌ دادستان کل در ژوئیه گذشته، محمد علی عبدالباقی حسنین و دو افسر اطلاعاتی اسرائیل به نام‌های بنیامین شائول و دیوید مائیر را به دادگاه فراخواند و پس از تحقیقات دادستانی دادگاه کیفری شهر ساحلی پورت سعید اعلام کرد که جاسوسی حسنین علیه مصر در سال‌های 2011 تا 2013 ثابت شده است.

یک منبع اعلام کرد که سازمان اطلاعات مصر دیدارهای حسنین که در آن زمان مدیر بخشی در شرکت خدمات دریایی بود با دو افسر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را در فیلیپین تحت نظر گرفت. حسنین در این دیدارها اطلاعات نظامی درباره کشتی‌های ایرانی و کشتی‌های جنگی مصر و دیگر کشورها که از کانال سوئز عبور می‌کنند در اختیار این دو افسر قرار داده است.

تحقیقات مسئولان دستگاه قضایی مصر حاکی از این است که حسنین اطلاعاتی از بندر پورت سعید، روش کار در آنجا و حضور نیروهای دریایی مصر در این منطقه را در اختیار این دو افسر اسرائیلی قرار داده است.

این منبع افزود: این فرد مصری که از سوی دستگاه قضایی مصر محکوم به 10 سال زندان شده است در ازای پول برای اسرائیل جاسوسی می‌کرده است.

مصر از زمان انعقاد پیمان صلح با اسرائیل در سال 1979 در بسیاری از پرونده‌های جاسوسی شهروندان خود و شهروندان اسرائیلی و دیگر کشورها را محاکمه کرده است.

انتهای پیام

کد N637226

وبگردی