آفتاب

لیبی حمایت جامعه جهانی از ارتش این کشور را خواستار شد

لیبی حمایت جامعه جهانی از ارتش این کشور را خواستار شد

وزیر خارجه لیبی، جامعه بین الملل را به حمایت از ارتش این کشور و تجهیز این ارتش برای مقابله با شبه نظامیان فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، "محمد الدایری"، وزیر خارجه لیبی گفت: از جامعه بین الملل می‌خواهم در راستای مقابله با شبه نظامیانی که از ژوئیه گذشته بر بخش‌های وسیعی از کشور لیبی مسلط شده‌اند، اقدامی برای بالا بردن توان نظامی و تجهیزاتی ارتش این کشور انجام دهند.

الدایری با هشدار نسبت به خطرات این شبه نظامیان برای لیبی و کشورهای همسایه گفت: شواهدی از ارتباط تنگاتنگ شبه نظامیان لیبی از یک طرف و القاعده و داعش از طرف دیگر و تلاش این گروه‌ها برای نابودی حکومت قانونی لیبی وجود دارد.

وزیر خارجه لیبی که برای حضوردر نشستی ویژه تروریسم و جنایات در مرزها به نیویورک سفر کرده بود، گفت: دلایلی بر ارتباط شبه نظامیان مسلح لیبی با تشکیلات القاعده و ارتباط شدید آنها با داعش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه لیبی حجم خطراتی که شبه نظامیان لیبی برای منطقه دارند را درک می‌کنند، دوباره تاکید کرد: دولت لیبی از کشورهای همسایه که تلاش می‌کنند کشوری جدید تشکیل شود، کمک می خواهد.

الدایری درباره نشست نیویورک هم اظهار داشت که با تعدادی از مسئولان آمریکایی، درباره موضوع مقابله با تروریسم و به ویژه شکل گیری ارتباطات میان شبه نظامیان در نقاط متعدد منطقه عربی گفتگو کرده است.

انتهای پیام

کد N637225

وبگردی