آفتاب

وزیر دفاع ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا را با هدف سرنگونی کاراکاس دانست

وزیر دفاع ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا را با هدف سرنگونی کاراکاس دانست

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد: تحریم‌های جدید و سخت‌تر آمریکا علیه ونزوئلا با هدف دامن زدن بر خشونت‌ها و ناآرامی‌ها به منظور سرنگونی دولت کاراکاس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا به تلویزیون تلسور گفت: این تحریم‌های جدید و سخت آمریکا و مداخله ایالت متحده در امور ونزوئلا با هدف دامن زدن به خشونت‌ها و علیه نهادهای دولتی کشور است که هدف آمریکا تنها سرنگونی دولت کاراکاس محسوب می‌شود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه قانونی را امضا کرد که اجازه می‌دهد تا تحریم‌های جدید و سخت‌تر علیه مقام‌های ارشد ونزوئلا که متهم به نقض حقوق معترضان در جریان تظاهرات اعتراضی ضد دولت کاراکاس است، اعمال شود. این تظاهرات اوایل سال 2014 میلادی در ونزوئلا شدت گرفت.

وزیر دفاع ونزوئلا هشدار داد: متاسفانه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا بسیار ناگوار خواهد بود و خطرناک است چرا که آمریکا با این گام‌ها و اقدامات تلاش می‌کند تا ونزوئلا را در سطح جهانی کشوری شکست خورده و ناکام ترسیم کند.

کاراکاس و واشنگتن از زمان هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا روابط دیپلماتیک ناخوشایندی دارند و همین امر باعث شده تا هر دو کشور سفرای خود را در سال 2010 فرا خوانند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز مکررا ایالات متحده را به دامن زدن به ناآرامی‌ها و تظاهرات علیه دولت کاراکاس متهم و اعلام کرده که واشنگتن به دنبال سرنگونی دولت ونزوئلا و حتی ترور وی است.

انتهای پیام

کد N637178

وبگردی