آفتاب
پارسایی:

طبخ بزرگترین نذر دنیا یکی جاذبه های گردشگری مذهبی شیراز است

طبخ بزرگترین نذر دنیا یکی جاذبه های گردشگری مذهبی شیراز است

شیراز – عضو شورای شهر شیراز گفت: طبخ بزرگترین آش صلواتی دنیا یکی از جاذبه های ارزشمند مذهبی شیراز است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام پارسایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از محل طبخ بزرگترین آش نذری دنیا تاکید کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) با چنین طبخ نذری به گونه ای دیگر در جهان مطرح است.

وی تصریح کرد: این طبخ 80 تنی باید به عنوان یک جاذبه بزرگ گردشگری مذهبی مطرح باشد زیرا نشان از محبت مسلمانان و مردم استان فارس به رسول الله(ص) است.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: متاسفانه تاکنون نتوانستیم از ظرفیت های مذهبی شیراز به خوبی استفاده کنیم در حالیکه شیراز ظرفیت های بسیار بزرگ معنوی و مذهبی دارد.

پارسایی یادآور شد: شورای شهر شیراز نیز باید از اختیارات خود استفاده کند که نسبت به ثبت معنی این حرکت بزرگ اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت معنوی این حرکت بزرگ لازم و ضروری است، گفت: ثبت معنوی یکسری مسیر دارد که باید سازمان میراث فرهنگی آن را دنبال کند که البته تاکنون شنیده های ما حاکی است که فعالیت های اولیه انجام شده اما باید پیگیری شود.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: بحث ثبت معنوی این طبخ را در اولین جلسه کمیسیون گردشگری شهر شیراز پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه عضو دیگری شورای شهر شیراز نیز گفت: باید هماهنگی مناسب بین میراث و شورا اتفاق افتد تا بتوانیم بحث ثبت معنوی را دنبال کنیم.

علی راستگو با اشاره به اینکه شهرداری و شورا نیز باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند تاکید کرد: هرگونه کمکی که لازم باشد باید شهرداری و شورا به این طبخ داشته باشند.

کد N637054

وبگردی