آفتاب
عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تخصیص اعتبار به دانشگاه‌ها نیازمند نگاه ویژه است

تخصیص اعتبار به دانشگاه‌ها نیازمند نگاه ویژه است

با توجه به اینكه دانشگاه‌ها محل آموزش و فرهنگ است، دولت باید نگاه ویژه ای را در خصوص تخصیص اعتبارات به دانشگاه‌ها داشته باشد.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینكه دانشگاه‌ها محل آموزش و فرهنگ است، دولت باید نگاه ویژه ای را در خصوص تخصیص اعتبارات به دانشگاه‌ها داشته باشد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از کاشان، محمد فیروزی در نشست با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه كاشان با اشاره به اینكه اگر فرهنگ ضرر بیند قابل جبران نیست، اظهار داشت: توجه جدی و تامین اعتبارات به حوزه آموزش عالی نیاز است.

وی شرایط اعتباری دولت را انقباضی اعلام كرد و افزود: نباید اجازه داد تا این شرایط دامنگیر دانشگاه ها شود.

نماینده مردم شهرهای قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه كاشان را با دارا بودن اساتید مجرب، از جمله دانشگاه‌های جامع، موفق و طراز اول در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیان كرد و افزود: از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست می‌شود كه حمایت ویژه‌ای را به این دانشگاه داشته باشند.

فیروزی با اشاره به اینكه با توجه به شرایط بحرانی كه در كشور حاكم است ولی خوشبختانه نگاه به دانشگاه كاشان رو به جلو است، اظهار داشت: سعی می‌شود كه با ارائه مشكلات این دانشگاه در مجلس و با حمایت دولت، دانشگاه كاشان بتواند مأموریت خود را به درستی انجام دهد.

رئیس دانشگاه كاشان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت جاری دانشگاه ارائه و با توجه به دیون دانشگاه و هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جاری و عمرانی و كسری بودجه خواستار همكاری عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه كاشان با توجه به وضعیت نابسامان بودجه دانشگاه و دیون و كسری‌های موجود تاكنون تلاش‌ها و جلسات زیادی را با مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس را داشته و دارد.

رئیس دانشگاه كاشان در هفته گذشته جلسه ای را با حجت الاسلام دكتر غلامرضا مصباحی مقدم(رئیس كمیسیون تلفیق بودجه در سال‌های گذشته) داشتند و در این نشست مقرر گردید افزایش بودجه را از طریق رئیس كمیسیون آموزش عالی و كمیسیون بودجه پیگیری کنند.

نشست با دكتر منصوری، نماینده مردم شهرستان‌های كاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، از دیگر برنامه‌های رئیس دانشگاه كاشان در هفته گذشته بود كه مقرر شد؛ وی نیز از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری و كمیسیون آموزش عالی مجلس موضوع افزایش بودجه و دیون و كسری‌های موجود دانشگاه كاشان پیگیری شود.

همچنین رئیس دانشگاه كاشان در هفته گذشته با دكتر نوبخت، معاون پارلمانی رئیس جمهور، دكتر صالح، معاون بودجه و معاونت راهبردی ریاست جمهوری، نیز در خصوص بودجه دانشگاه دیدار و گفتگو داشتند.

کد N637038

وبگردی