آفتاب
حبیب نژاد:

بابل پایانه صادرات ماهیان پرورشی است

بابل پایانه صادرات ماهیان پرورشی است

بابل - مدیرکل شیلات مازندران گفت: شهرستان بابل پایانه صادراتی ماهیان پرورشی است گفت: این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری دارای قابلیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد عصر شنبه در بازدید از پروژه های شیلاتی بابل، با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیتهای آبزی پروری در بابل گفت: آبزی پروران باید اقدامات خود را با برنامه ریزی همراه کرده تا نتیجه مثبتی از آن حاصل کنند.

حبیب نژاد با بیان این مطلب که باید ظرفیت های پنهان شیلاتی این شهرستان شناسایی و به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم این ظرفیت‌ها را بشناسند، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت شیلاتی این شهرستان شناسایی و به مردم اطلاع رسانی شده تا منجر به توسعه و پیشرفت و تولیدثروت شود.

وی با تاکید بر اینکه با شناخت ظرفیت‌ها در جهت شتاب توسعه گام برداریم، بیان داشت: شهرستان بابل توسعه ظرفیت پرورش ماهی خاویاری را دارد.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید براینکه زمینه برای سرمایه گذاران دربخش های مختلف آبزی پروری استان مهیاست، خاطرنشان ساخت: باتوجه به استقبال کشورهای همسایه ازمحصولات شیلاتی استان برنامه توسعه کیفی محصولات  و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه های در دست اجرای شیلات مازندران است.

وی گفت: مجموع صادرات آبزیان استان درهشت ماهه سال جاری شش هزار و ۹ تن به ارزش اقتصادی۲۵ میلیون و۸۰۰ هزار دلار بوده که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۷ درصد و ازنظرارزشی بالغ بر ۲۱ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول افزود: همچنین در این مدت ۱۸۱ تن ماهی منجمد کیلکا به ارزش ۱۴۴ هزاردلار، ۱۰۴ تن خوراک آبزیان به ارزش ۱۰۴هزار دلار و ۵۷۲۴ تن ماهی پرورشی تازه به ارزش اقتصادی ۲۵ میلیون و۴۰۰ هزار دلار صادرات داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد:مازندران با تولید بیش از ۷۲ هزار تن آبزیان پرورشی و دارا بودن ۲۰ درصد تولید کل کشور، رتبه نخست آبزیان پرورشی را به خود اختصاص داده است.

کد N636984

وبگردی