آفتاب
قمی اویلی:

نظارت بر بازار نوشهر شديدتر شود/ ضرورت توسعه ميادين خرده فروشی

نظارت بر بازار نوشهر شديدتر شود/ ضرورت توسعه ميادين خرده فروشی

نوشهر- فرماندار نوشهر با اشاره به حوزه وظيفه مندی دستگاه های صنعت و معدن و تجارت و تعزيرات و بازرسين اصناف خواستار تشديد نظارت بيشتر بر كيفيت و كميت بازار اين شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی قمی اویلی عصر شنبه در جلسه تنظیم بازارشهرستان نوشهر گفت: نبود حمل و نقل سنگین به ویژه در ایام تعطیلات و طولانی شدن مسیر دسترسی میوه و تره بار و همچنین ممنوعیت تردد كامیون در جاده كندوان باعث شده تا میوه و تره بار در نوشهر عرصه و وارد شود.

فرماندار نوشهر افزود: از سوی دیگر نبود میدان های كوچك و میادین خرده فروشی جهت عرصه مستقیم اقلام به خصوص میوه و تره بار موجب شده تا میوه در این شهرستان به نسبت شهرهای شرق و مركز استان مازندران بصورت گران تر وارد شود كه در این باره نیازمند آن است تا  نظارت بر كمیت و كیفیت بازار شدیدتر شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام عید از متولیان خواست تا هم اكنون نسبت به فراهم ساختن تمهیدات لازم جهت تامین و توزیع میوه شب عید اقدام کنند و خاطرنشان كرد: به علت نبود مكان مشخص برای برپایی نمایشگاه های دائمی نیاز آن وجود دارد كه از هم اكنون اداره صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف برای برپائی محلی مناسب و رایگان برای نمایشگاه بهاره برنامه ریزی كنند.

فرماندار نوشهر با اشاره به حوزه وظیفه مندی دستگاه های صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات و بازرسین اصناف خواستار تشدید نظارت بیشتر بر كیفیت و كمیت بازار این شهرستان شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نوشهر نیز در این جلسه گفت: در مقوله بازار شهرهای توریستی و غرب مازندران نیاز آن وجود دارد كه نسخه ای متفاوت تر از شهرهای دیگر دیده شود.

حیدر علی محجوب افزود: در آسیب شناسی كه از وضعیت گرانی شهر نوشهر صورت گرفته این امر ضروری است كه آشنایی واحدهای صنفی با قوانین مربوط به خود جدی تر گرفته شود.

وی خاطرنشان كرد: در بسیاری از كالاها و اقلام عرصه شده در نوشهر تفاوت قیمت به نسبت شهرهای دیگر وجود ندارد بلكه عمده گران فروشی ها در حوزه میوه و تره بار است كه این مساله نیازمند ایجاد میادین خرده فروشی و عرصه مستقیم میوه و تره بار در این میادین است.

کد N636981

وبگردی