آفتاب
جادری:

فرصت خوبی برای رشد نیروهای بومی هرمزگان فراهم شده است

فرصت خوبی برای رشد نیروهای بومی هرمزگان فراهم شده است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه تمامی معاونین بنده اهل هرمزگان و بومی هستند و فرصت خوبی برای رشد نیروهای بومی استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادری ظهر شنبه در آئین تکریم از معاون سابق و معارفه معاون جدید امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه روشی در پیش گرفته ایم که تغییر مدیران در استان با رضایت خودشان انجام شود، عنوان کرد: بنده بنا به اعتقادی که دارم همواره سعی کردم، فرصتی برای نیروهای بومی استان فراهم کنم و اعتقاد دارم نیروهای ماندگار و بومی استان باید مسئولیت بپذیرند و متولی کارهای اجرایی شوند و در انتصابات نیز این گونه عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: برخلاف شایعاتی که مطرح شد ما در انتخاب معاونین و مدیران نه معامله ای کردیم و نه تحمیل و فشاری به ما صورت گرفت بلکه بنده معاونین استانداری را خودم انتخاب کردم و از سوی کسی تحمیلی به من صورت نگرفت و هیچ کس من را تحت فشار قرار نداد.

استاندار هرمزگان افزود: خوشبختانه تمامی معاونین بنده اهل هرمزگان و بومی هستند و فرصت خوبی برای رشد نیروهای بومی استان فراهم شده است و در سایر مسئولیت ها نیز اصرار بر تقویت نیروهای بومی و ماندگار دارم.

جادری گفت: ما می خواهیم فرصت برای نیروهای استان و هر کس ساکن و نیروی ماندگار هرمزگان است فراهم شود و سیاست ما این است که از بیرون استان برای ما نیرو نفرستند مگر که استثنایی پیش بیاید و کار معطل باشد.

وی اضافه کرد: آقای تراکمه معاون جدید عمرانی از نیروهای با سابقه و توانمند و كاردان استان است و آقای رضایی معاون سابق عمرانی نیز نیرویی ارزشمند و مکتبی بود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه دوران مدیریت محدود است و باید از آن استفاده و کار کنیم، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر کسی مسئولیتی دارد، آن مسئولیت دارای رسالت دینی و شرعی و رسالت قانونی و توفیق الهی است.

جادری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان پناهگاه همه مسلمین توانسته در هر جا که مسلمان است از آنها دفاع کند و حضور ۲۰ میلیون زائر امام حسین (ع) در اربعین حسینی افتخار بزرگی بود که آفریده شد و با مسئولیت جمهوری اسلامی امنیت این مراسم برقرار شد و رستاخیز عظیم تاریخی در اربعین رقم خورد و حضور ۲۰ میلیون زائر در هیچ جای دنیا و هیچ مقطعی از تاریخ اتفاق نیفتاده بود.

وی خاطرنشان كرد: متاسفانه برخی از کشورهای عرب به جای حمایت از فلسطین و عراق و کشورهای اسلامی، به سود دشمنان کار می کنند و به نام دین، مسلمین را تضعیف و تحت فشار قرار می دهند اما ایران برای اعتلای کلمه توحید کار می کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینكه فاصله گرفتن از اسلام، موحب افتادن در خط انحراف و استکبار می شود، عنوان كرد: گروه تروریستی داعش هیچگاه در حمایت از فلسطین حرف نمی زند و آمریكا و استكبار با استفاده از این گروه جنگ فرقه ای داخلی راه انداخته تا مسلمانان را تضعیف کنند.

جادری در ادامه استان هرمزگان را دارای ظرفیت های بسیاری دانست و بیان داشت: متاسفانه در گذشته با وجود فرصت هایی كه بود اما محرومیت از چهره این استان زدوده نشد و در بخش آب، راه، عمران شهری و روستایی و سایر بخش ها فرصت های خوبی برای كار و پیشرفت در هرمزگان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در استان هرمزگان مردم شیعه و سنی به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و هرمزگان استانی نمونه و الگو در زمینه وحدت است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه كرد: معاونت عمرانی در دوره جدید كاری و در فصل کار در هرمزگان باید وقت بیشتری بگذارد و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کند و میزان تخصیص اعتبارات نیز نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده و در حالی كه سال قبل در مجموع ۳۰ درصد اعتبارات استان اختصاص یافت اما تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات سال جاری استان هرمزگان تخصیص یافته است.

جادری تاكید كرد: در استانداری هرمزگان ما بنا را بر این گذاشته ایم كه کار سیاسی نکنیم و هنر ما باید کار برای مردم و عمران و آبادانی استان باشد.

وی همچنین با اشاره به انتصاب مدیركل جدید امور روستایی استانداری هرمزگان، تصریح كرد: سال گذشته مجموع اعتبارات امور روستایی استانداری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان بود كه اعتبارات خوبی برای عمران و پیشرفت روستاهاست.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: یكی از مشكلات در این بخش این بوده كه اداره كل امور مالیاتی مستقیما پول ها را به حساب دهیاری ها واریز می کند و دهیاری ها نمی دانند این اعتبارات را چگونه خرج کنند كه باید برای رفع این مشكل برای دهیاری ها پروژه تعریف و براساس آن اعتبارات هزینه شود.

شایان ذكر است؛ در این مراسم بابك تراکمه به عنوان معاون جدید امور عمرانی استانداری هرمزگان معرفی و از زحمات مهدی رضایی معاون سابق عمرانی تقدیر شد.

در ادامه نیز فیصل ضرغامی به عنوان مدیركل جدید امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان معرفی شد.

کد N636858

وبگردی