آفتاب
سرهنگ حسین نژاد:

باند سارقان خودرو در قزوین دستگیر شدند

باند سارقان خودرو در قزوین دستگیر شدند

قزوین- رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس باند سارقان مینی بوس ها در قزوین دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی حسین حسین نژاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل پلیس آگاهی قزوین برگزارشد اظهارداشت: با تلاش ماموران پلیس و تبادل اطلاعات با نیروهای انتظامی استان های همجوار دو سارق حرفه ای که به طرز ماهرانه ای مبادرت به سرقت مینی بوسهای پارک شده در معابر عمومی می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حسین نژاد افزود: با تلاش ماموران آگاهی دو سارق ۳۷ و ۴۰ ساله که برادر هستند شناسایی و دستگیر شدند که ابتدا منکر سرقت شدند اما پس از حضور آنها در انبار نگهداری خودروهای مسروقه به سرقت ها اعتراف کردند.

وی افزود: ۱۲ دستگاه مینی بوس توسط این افراد سرقت شده که تاکنون هفت دستگاه مینی بوس سرقتی کشف شده که برای شناسایی صاحبان آنها اقدام شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین یادآورشد: سارقان پس از سرقت خودروها با تغییر اتاق و قطع قطعه کردم موتور و قطعات آن نسبت به تغییر رنگ خودرو نیز مبادرت کرده و قطعات موتور را نیز به صورت جداکانه به فروش می رساندند.

حسین نژاد بیان کرد: سارقان با تبحر و مهارت کافی در صافکاری، جوشکاری و رنگ کاری در کمترین زمان با تهیه سند جعلی خودروهای فرسوده نسبت به فروش خودروها اقدام می کردندکه شناسایی آنها برای صاحبان آن نیز بسیار سخت و دشوار بود.

دستگیری پنج مالخر در استان های مجاور

این مسئول در ادامه تصریح کرد: با دستگیری سارقان و کسب اطلاعات لازم تعداد پنج نفر از مالخرها که بیشتر آنها از نمایشگاه داران خودرو در استانهای همجوار هستند شناسایی شدند که تاکنون چهار نفر دستگیر شده و یک نفر به زودی دستگیر خواهد شد.

وی افزود: سارقان به سرقت ۱۲ دستگاه مینی بوس اعتراف کرده اند.

کاهش ۱۴ درصدی سرقت ها در سال جاری

سرهنگ حسین نژاد همچنین از کاهش میزان سرقت در استان خبرداد و اظهارداشت: در مدت هشت ماه امسال با تلاش ماموران پلیس آگاهی خوشبختانه میزان سرقت ها ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: کاهش سرقت ها با حضور مستمر و قاطع ماموران پلیس در مناطق مختلف استان، همکاری مردم و توجه به توصیه های ایمنی محقق شده است که امیدواریم این روند همچنان تداوم یابد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین یادآورشد: بیشترین سرقت در استان را سرقت قطعات خودرو، موتورسیکلت و لوازم انباری تشکیل می دهد که در سال جاری یک باند سارقان خودروهم توسط ماموران کلانتری ۱۱ قزوین شناسایی و دستگیر شدند که از این افراد نیز ۱۳ عدد باتری خودرو کشف و ضبط شده است.

این مسئول اظهارداشت: به دلیل این که اکثر مینی بوسهای سرقت شده مدل پائین است صاحبان ۀآن تصور می کنند که کسی به فکر سرقت آنها نمی افتد اما به دلیل نداشتن ایمنی لازم این خودروها به سادگی سرقت می شوند لذا از صاحبان این نوع خودرو ها انتظار داریم در هنگام پارک آن در معابر عمومی حتما از قفل پدال، سیستم دزدگیر و سایر وسایل ایمنی استفاده کنند تا به سادگی سرقت نشوند.

کد N636831

وبگردی