آفتاب
لاوروف:

تحریم های جدید موجب شکست تلاش ها برای صلح اوکراین می شود

تحریم های جدید موجب شکست تلاش ها برای صلح اوکراین می شود

وزیر امورخارجه روسیه امروز شنبه در واکنش به اقدام برخی کشورهای در تحریم کریمه اعلام کرد که این اقدامات موجب شکست تلاش ها برای برقراری صلح در اوکراین می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در روزهای پنجشنبه و جمعه اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا تحریم های جدیدی را علیه شبه جزیره کریمه به تصویب رساندند که "سرگئی لاوروف" اموروز در اظهاراتی با انتقاد از این رویکرد کشورهای غربی تحریم های جدید را موجب شکست اقدامات در حال انجام برای برقراری صلح در اوکراین دانست. 

وزیر امور خارجه روسیه در این رابطه گفت: این تحریم ها برای برهم زدن روند سیاسی موجود اعمال شده اند. ما به واشنگتن و اوتاوا توصیه می کنیم که به عواقب این اقدامات خود توجه کنند. ما اقدامات خود برای مقابله با این تحریم ها را آغاز می کنیم.

لاوروف روز گذشته نیز در گفتگو با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، هشدار داد که قانون جدیدکاخ سفید برای تحریم روسیه می تواند روابط واشنگتن و مسکو را برای سال های زیادی دچار تنش کند.

لاوروف با اعلام این مطلب در ادامه گفت: این قانون می تواند همکاری های روسیه و واشنگتن را در زمینه های متعدد برای سال های طولانی از بین ببرد.

کد N636766

وبگردی