آفتاب
حدادعادل:

وجود حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر رویدادی بسیار مهم است

وجود حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر رویدادی بسیار مهم است

حدادعادل، توجه به چهار هدف اسلامی کردن، بومی سازی،‌روزآمدی و کارآمدی علوم انسانی را از برنامه‌های شورای تحول و ارتقای علوم انسانی عنوان کرد.

حدادعادل، توجه به چهار هدف اسلامی کردن، بومی سازی،‌روزآمدی و کارآمدی علوم انسانی را از برنامه‌های شورای تحول و ارتقای علوم انسانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، نماینده تهران در مجلس در نشست با روسای دانشگاه‌های قم با اشاره به دعوت استانداری قم از وی برای حضور در این جلسه اظهار کرد: این مسئله نشان از دغدغه مسئولین استان قم نسبت به مسئله ی علوم انسانی اسلامی دارد.

حداد عادل با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وجود حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر رویدادی بسیار مهم است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با بیان اینکه شرط جامعه اسلامی تاثیرگذاری منطقی در تفکر و علوم انسانی است افزود: اگر در تحول علوم انسانی ناموفق باشیم، انقلاب اسلامی ناتمام خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه باید روسای مراکز آموزش عالی در مسیر اسلامی کردن علوم اسلامی دقت‌نظر داشته باشند، گفت: انقلاب اسلامی با این هدف تشکیل شده است که انسانی اسلامی تربیت شده و به دنیا معرفی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدریس علوم انسانی که در غرب پدیده آمده و امروز در برخی دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی که به دنبال ارائه تمدن اسلامی به دنیا است نباید نسبت به علوم وارداتی غربی بی‌تفاوت بود.

وی با اشاره به عضویت 22 نفر از فرهیختگان کشور در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: این شورا را می‌توان یکی از جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه دانست؛ چرا که در آن سعی شده است تا موسسات مرتبط با علوم انسانی حضوری فعال داشته باشند.

حداد عادل با بیان اینکه 15 رشته تحصیلی از رشته های علوم انسانی دانشگاه ها مورد توجه این شورا هستند افزود: تشکیل 16 کارگروه و عضویت 200 تن از اساتید حوزه و دانشگاه در این کارگروه ها از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به دنبال کردن چهار هدف اسلامی کردن، بومی سازی،‌روزآمدی و کارآمدی علوم انسانی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این اهداف باید در چهار عرصه تبیین مبانی اصولی علوم انسانی، آموزش اساتید، سامان دادن به امور کمی و کیفی دانشجویان و تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تحول در علوم به همان اندازه که جنبه علمی دارد نیاز مدیریتی نیز دارد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در مقام اجراء و عمل این مباحث را وارد دانشگاه ها کنیم موفق خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین از تشکیل معاونت ارتباط با حوزه ی علمیه در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در آینده ی نزدیک خبر داد و افزود: در راستای بررسی و حل مشکلات علوم انسانی از حوزه های علمیه ی قم کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام

کد N636708

وبگردی