آفتاب

آمریکا 3 میلیارد دلار تانک و خودروهای زرهی به عراق می‌فروشد

آمریکا 3 میلیارد دلار تانک و خودروهای زرهی به عراق می‌فروشد

آژانس همکاری‌های امنیتی - دفاعی آمریکا اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور احتمال فروش تانک‌ها و خودروهای زرهی به ارزش تقریبی سه میلیارد دلار به عراق را تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس همکاری‌های امنیتی - دفاعی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: وزارت امور خارجه آمریکا احتمال فروش ادوات نظامی به عراق شامل تانک‌های آبرامز M1 A1 و تجهیزات مرتبط و حمایت لجستیکی به ارزش 2.4 میلیارد دلار را تصویب کرد.

این آژانس در بیانیه دیگری گفت: وزارت امور خارجه آمریکا همچنین فروش ادوات نظامی به عراق شامل خودروهای هاموی و تجهیزات مرتبط و حمایت لجستیکی به ارزش 579 میلیون دلار را تصویب کرده است.

به گفته این آژانس، این دو قرارداد فروش به سیاست خارجه و امنیت ملی آمریکا کمک خواهد کرد و همچنین مستقیماً از دولت عراق حمایت کرده و به نفع مردم این کشور خواهد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: حدود پنج نماینده از دولت و 100 مقاطعه‌کار به مدت پنج سال به عراق سفر خواهند کرد تا به ارسال، بررسی و معاینه نظام‌مند، برنامه حمایتی و آموزش به عنوان بخشی از روند اجرای این قرارداد درخصوص تانک‌های آبرامز و دیگر مهمات کمک کنند. در مورد خودروهای هاموی نیازی به حضور پرسنل آمریکایی نخواهد بود.

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا تضمین کرد: تامین تسلیحاتی آمریکا تعادل اساسی نظامی در منطقه را تغییر نخواهد داد اما توانایی ارتش عراق برای بسیج و دفاع از کشور خود را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام

کد N636504

وبگردی