آفتاب
امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با مهر:

حکم سران فتنه افساد فی‌الارض و بغی بر نظام اسلامی است

حکم سران فتنه افساد فی‌الارض و بغی بر نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر با تاکید بر اینکه اگر دادگاه صالحه تشکیل شود حکم سران فتنه را "باغی" اعلام می‌کند گفت: حتی اگر امروز سران فتنه اعلام پشیمانی و ندامت کنند در پیشگاه ملت پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر با برشمردن جرم سران فتنه و با بیان اینکه اقدامات این افراد در 35 عمر نظام بی سابقه بوده است اظهار داشت: موسوی و کروبی و همراهان آنها هنجارشکنی بزرگی را در سال 88 ایجاد کردند و دشمن را به سرنگونی نظام اسلامی امیدوار ساختند.

وی افزود: از جمله جرم این افراد این بود که به پیشنهاد رهبری مبنی بر بازشماری آرا تن ندادند و یک بدعت حرامی را در نظام ایجاد کردند که متعاقب آن افراد بیگناه بسیاری کشته شدند و همچنین ارزش های نظام و جامعه اسلامی مورد هتک قرار گرفت.

رهبر با بیان اینکه سران فتنه حاضر نشدند از ولی امر  مسلمین و مردم عذرخواهی کنند گفت: به همین دلیل است که برخی از فقها و علما معتقدند حرکت هنجارشکنانه و مفسدانه این افراد حکم بغی بر نظام اسلامی را دارد چرا که  زیرسوال بردن نظام و امیدواری سران صهیونیست و کاخ سفید به نابودی جمهوری اسلامی، از جمله افساد فی الارض این افراد است.

امام جمعه موقت اصفهان تنها مرجع رسیدگی به جرم سران فنه را دادگاه صالحه نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: نظام اسلامی در سال 88 نسبت به سران فتنه ارفاق و بزرگی کرد با اینکه آنها از اشتباهات خود توبه نکردند و به همین دلیل است که علما بر اساس صورت اقدامات آنان حکم آنها را "باغی" تلقی می‌کنند.

رهبر با اشاره به تحلیل حکم "بغی بر نظام اسلامی" برای سران فتنه اظهار داشت: بغی به معنای سرکشی علیه نظام اسلامی است و این واژه در قرآن کریم هم آمده است. اگر به تاریخ صدر اسلام و زمان خلافت امیرالمومنین(ع) هم نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که معاویه با اعلام خروج بر نظام اسلامی و حضرت علی(ع) از سوی ولی مسلمین باغی شناخته شد.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه اگر دادگاه صالحه تشکیل شود حکم سران فتنه را باغی اعلام می‌کند گفت: به تشخیص بنده تعبیر علما در این خصوص که می‌گویند حکم سران فتنه اعدام است امر صحیحی  است چراکه این حکم برگرفته از مبانی اسلامی و شرعی است.

وی همچنین مصداق اقدامات سران فتنه در سال 88 را افساد فی الارض دانست و خاطر نشان کرد: حتی اگر امروز سران فتنه اعلام پشیمانی و ندامت کنند در پیشگاه ملت پذیرفتنی نیست چرا که آنها اختلافات بسیاری را در جامعه ایجاد کردند و باعث ریخته شدن خون بسیاری از مردم شدند و اگر امروز بگویند اقداماتشان از روی جهل و ناآگاهی بوده پذیرفتنی نیست زیرا آنها افرادی سابقه‌دار در امور سیاسی و مملکتی بودند و اعلام ناآگاهی برای توجیه کارهایشان منطقی و قابل قبول نیست.

کد N636495

وبگردی