آفتاب
فرهنگی:

کاهش قیمت نفت نوعی تحریم ایران است/ افزایش درآمد مالیاتی در بودجه ۹۴

کاهش قیمت نفت نوعی تحریم ایران است/ افزایش درآمد مالیاتی در بودجه ۹۴

تبریز – عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت در واقع نوعی ابزار فشار به ایران و تحریم کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین فرهنگی شنبه در نشست هم اندیشی با مسوولان و مردم تبریز اظهار داشت: تحریم ها ابزار فشار دشمن به مردم و جامعه ایران است و متاسفانه برخی ایادی آنها در داخل کشور نیز اقدامات مشابهی را پیگیر هستند که در این میان کاهش قیمت نفت نیز نوعی فشار و تحریم کشور محسوب می شود و فروش ارزان نفت منطقه جنوبی عراق توسط داعش نیز در آن موثر است.

وی با اشاره به شناخته شدن چهره واقعی داعش در دنیا  آن را فرصتی برای ایران جهت اثبات حقانیت و تثبیت موقعیت منطقه ای خود ارزیابی و تصریح کرد: مردم دنیا به این باور رسیده اند داعش که تلاش داشت از اسلام هراسی علیه ایران به سود خود استفاده کند، هیچ سنخیت و رابطه ای با اسلام و ایران نداشته و تنها گروه تروریستی است که از طرف استکبار حمایت می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به روند مذاکرات هسته ای اخیر و تمدید آن نیز اشاره کرد و گفت: در این شرایط مهمترین موضوع برای ما حفظ جایگاه بین المللی ایران است چرا که بنا بر ادعای طرف مذاکره مبنی بر تحت فشار فرار داشتن از طرف کنگره آمریکا و لابی صهیونیستی، بدنبال تداوم تحریم ها هستند در حالی که موضوع NPT و مسایل هسته ای موضوع مذاکرات است و در نتیجه تمدید تحریم ها برای آنها بسیار تحقیرآمیز خواهد بود و در کنار هدایت مذاکرات توسط رهبر فرزانه انقلاب و آگاهی مردم از این روند، هیات مذاکره کننده نیز پایبند ارزش هایی است که جزو اصول کشور و نظام محسوب می شوند.

ستاد احیا متولی موضوع امر به معروف و نهی از منکر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این مورد از موضوعات مهم مطرح شده در ماه های اخیر در مجلس شورای اسلامی است در حالی که چند سالی است که تصویب قانونی برای این فریضه در دست پیگیری است ولی چون امکان ایجاد وزارتخانه جدیدی نبود رسیدگی به امور آن به ستاد احیا محول شد.

فرهنگی همچنین به طرح حمایتی از مساجد در مجلس اشاره و تصریح کرد: در این طرح مرکزی همچون نوسازی مدارس ایجاد می شود تا بتوان از طریق آن از مساجد و کارهای عمرانی آنها حمایت و پشتیبانی کرد که البته در این طرح نیز همچون گذشته، مدیریت مساجد بر عهده مردم و هیات امنا بوده و مباحث عمرانی و برخی تصمیم گیری ها مد نظر این مطرح است.

افزایش درآمد مالیاتی در بودجه سال ۹۴ و احتمال فشار به بودجه عمرانی

وی موضوع بررسی لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت را از دیگر برنامه های مجلس برشمرد و گفت: در بودجه سال ۹۴ که با توجه به کاهش قیمت نفت خوشبینانه تنظیم شده و این هفته در کمسیون ها بررسی خواهد شد، افزایش درآمد مالیاتی طرح شده که معتقدیم با توجه به رکود جاری این امر ممکن نیست چرا که در صورت تحقق نیافتن آن فشار به بودجه عمرانی کشور وارد خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت، مسئولان و مردم اظهار داشت: مسایل معیشتی تحت تاثیر مسایل اقتصادی است که برای خودکفایی در آن باید اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب را مدنظر قرار دهیم چرا که در این صورت می توان نقاط ضعف و خلاها را شناخت و بر اساس آن به حل برخی مشکلات پرداخت.

ضعف های عدالت آموزشی موجود در آموزش و پرورش، شایسته نظام نیست

وی با نامناسب ارزیابی کردن عدالت نظام آموزشی کشور در آموزش و پرورش، آن را شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران ندانست و گفت: متاسفانه کلاس های درس در برخی از نقاط در فضاهای غیرقابل قبولی دایر می شود که باید با مقررات مالی دولت زمینه بهبود این وضعیت و  برقراری عدالت آموزشی در همه مناطق فراهم شود شود.

فرهنگی در پایان با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان و نیز لزوم اصلاح قانون خدمات فرهنگیان برای اصلاح وضعیت معیشتی این قشر تصریح کرد: با تعاملات صورت گرفته با وزرای آموزش و پرورش و تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص رتبه بندی معلمان، تفاهمی صورت گرفته که ابعاد آن در حال بررسی است.

کد N636416

وبگردی