آفتاب

انتشار اخباری از کشته شدن فرمانده "تحریک طالبان پاکستان"

انتشار اخباری از کشته شدن فرمانده "تحریک طالبان پاکستان"

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که مولانا فضل‌الله، فرمانده "تحریک طالبان پاکستان" در پی حمله هوایی در افغانستان کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، وزارت دفاع پاکستان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: مولانا فضل‌الله توسط حمله هوایی جنگنده‌های پاکستانی در افغانستان کشته شد.

برخی شبکه‌های تلویزیون‌های خصوصی به نقل از منابعی اعلام کردند این اقدام در نتیجه عملیات مشترک ارتش پاکستان و نیروهای کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) صورت گرفته است.

آنها گفتند، تبادل اطلاعات ارتش پاکستان و نیروهای ایساف در افغانستان را قادر ساخت تا مولانا فضل‌الله را که گفته شده مغز متفکر حمله خونین به مدرسه‌ای در پیشاور بوده است، هدف بگیرند.

نخستین گزارش‌ها درباره کشته شدن فضل‌الله به نقل از گزارش‌های رسمی وزارت دفاع پاکستان در فیس‌بوک و توییتر منتشر شد. با این حال هنوز ارتش پاکستان در اینباره اظهارنظر نکرده است.

کارمندان رسانه‌ها و آژانس‌های خبری اعلام کردند: تعدادی شبه‌نظامی نیز در پی این حملات در سراسر پاکستان کشته شدند. نیروهای امنیتی عملیات خود علیه شبه‌نظامیان را پس از قتل‌عام کودکان مدرسه‌ای در پیشاور تشدید کرده و در عملیات‌های مختلف در سراسر پاکستان شبه‌نظامیان بسیاری را به قتل رسانده‌اند.

نیروهای امنیتی در کمینگاهی واقع در شمال غرب پاکستان جان دست‌کم 32 شبه‌نظامی را گرفتند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: در عملیاتی مجزا 18 شبه‌نظامی دیگر در منطقه خیبر و 27 شبه‌نظامی در حملات هوایی و عملیات‌های زمینی روز پنجشنبه کشته شدند.

ارتش پاکستان از شش ماه گذشته حملات گسترده‌ای را علیه مخفیگاه‌های طالبان و دیگر شبه‌نظامیان در مناطق قبیله‌ای در مرز افغانستان به راه انداخته است.

پس از کشته شدن 148 دانش‌آموز و کارکنان مدرسه در حمله پیشاور، ارتش عملیات خود را علیه شبه‌نظامیان تشدید کرد.

اوایل صبح جمعه نیز دست‌کم هشت شبه‌نظامی مظنون توسط نیروهای امنیتی در منطقه زیارت کشته شدند.

انتهای پیام

کد N636351

وبگردی