آفتاب

بازداشت امدادرسان آمریکایی در چین

بازداشت امدادرسان آمریکایی در چین

دولت چین یکی از امدادرسانان مسیحی آمریکا را که در نزدیکی مرز کره‌شمالی مستقر بود، بازداشت کردند و در همین حال مقام‌های پکن سرکوب گروه‌های مذهبی در این منطقه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیترهان، از اتباع آمریکاست که متولد کره‌شمالی است و روز جمعه رسماً به اختلاس و فعالیت در امور ضددینی متهم شد.

بسیاری از گروه‌های مسیحی در کنترل کره‌جنوبی قرار داشته و عمدتاً در مرز فعال هستند. با این حال آنها مجبور می‌شوند تا به صورت زیرزمینی فعالیت کنند چراکه چین فعالیت مبلغان خارجی را منع کرده و متعهد شده تا هر پناهنده‌ای را که از سیستم قضایی کره‌شمالی فرار کند، بازداشت کند.

پیتر هان از دهه 1990 در شهر مرزی تومن (Tumen) مستقر بود و یک سازمان غیردولتی کمک‌رسان برای کره‌شمالی برپا کرد تا به پناهندگان کمک کند.

وی در سال 2002 یک مدرسه برای نوجوانان محلی برپا کرد.

یک منبع آگاه تاکید کرد، طی ماه‌های اخیر چندین امدادرسان مرتبط با پیتر هان اخراج شده‌اند. مقام‌های چین تابستان امسال حساب بانکی وی را مسدود کردند و وی ممنوع‌الخروج شد.

پیشتر هان 74 ساله بارها ابزار بی‌گناهی کرده است اما ظرف سه ماه قرار است دادگاهی شود. حداکثر مدت حبس برای این جرایم 12 سال زندان است.

انتهای پیام

کد N636324

وبگردی