آفتاب

۲ هزار مراکشی در صفوف داعش

۲ هزار مراکشی در صفوف داعش

مراکش اعلام کرد: داعش بیشترین سربازگیری را در این کشور داشته است. حدود ۲ هزار مراکشی در صفوف نیروهای داعش در عراق و سوریه می​جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اشپیگل آنلاین اخیرا در گزارشی از رقابت و جنگ قدرت داعش با القاعده در کشورهای مسلمان خبر داده و نوشته بود که در چندین کشور عربی در ماه‌های اخیر شاخه‌های داعش تشکیل شده‌ است. نفوذ داعش در مراکش، مصر، لیبی، الجزایر و یمن بیشتر می​شود و حتی عرصه را بر رقیبش القاعده تنگ​تر کرده است.

مقامات مراکشی تائید کردند که گروه داعش تابحال بیشترین سربازگیری را از میان نیروهای افراطی این کشور انجام می‌دهد. مصطفی رامید، وزیر دادگستری مراکش به نمایندگان مجلس این کشور صریحا گفت که در حال حاضر ۱۲۱۲ مراکشی در صفوف داعش در عراق و سوریه می​جنگند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر بر این آمار تعداد مراکش​های مقیم کشورهای اروپائی هم اضافه شود، تعداد مراکشی​هایی که جذب داعش شدند بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تن خواد بود.

این مقام دولت مراکش تاکید کرد که قوانین ضد تروریسم در این کشور تشدید خواهد شد. چند روز پیش پلیس اسپانیا و مراکش به یک شبکه تروریستی که زنان را جذب گروه داعش می​کرده ضربه زدند و تعدادی را دستگیر کردند. افراد دستگیرشده متهم هستند با تأسیس شبکه‌ای در اینترنت، زنان مسلمان را برای اعزام به مناطق بحرانی جذب می‌کردند. پلیس اسپانیا در یافتن ردپای این افراد از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است.

انتهای پیام

کد N636174

وبگردی