آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

2 داروی نو نوترکیب ایرانی در آستانه صادرات

2 داروی نو نوترکیب ایرانی در آستانه صادرات

مدیر برون سپاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تا کنون از 250 طرح دانش بنیانی که جهت اعطای تسهیلات به صندوق مراجعه کرده اند، دو طرح زمینه صادراتی داشته اند.

محمد قصاع در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت خود را از ابتدای سال جاری شروع کرده که تا پایان سال تعداد زیادی از طرح های شرکت های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه می کنند.

وی افزود: تا کنون بیش از 400 طرح از 950 شرکت دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی ارجاع داده شده و حدود 250 طرح در صندوق نوآوری و شکوفایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

قصاع در خصوص حمایت صندوق از صادرات محصولات دانش بنیان توضیح داد و گفت: از این 250 طرح مورد بررسی شده توسط صندوق، 2شرکت در زمینه صادرات تقاضای حمایت داشته اند.

وی اذعان داشت: یکی از این شرکت ها برای صادرات و دیگری برای توسعه بازار به قصد صادرات محصولات خود به کشور های دیگر طرح خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کردند.

وی اظهار داشت: شرکت هایی که برای صادرات محصولات خود به صندوق مراجعه می کنند باید یک دوره تقریبا یک ساله پیگیری کنند تا محصولشان در آن کشور شناسایی و به ثبت برسد. همچنین باید مجوزهای رسمی و قانونی آن کشور را نیز اخذ کرده تا بعد از آن وارد زمینه صادرات شوند.

قصاع با اشاره به اینکه این محصولات در زمینه داروهای نوترکیب هستند، اذعان داشت: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته تسهیلاتی برای صادرات محصولات این دو شرکت ارائه کند.

کد N635943

وبگردی