آفتاب
آیت الله خاتمی:

دشمنان به دنبال ذلت ایران در مذاکرات هسته ای هستند

دشمنان به دنبال ذلت ایران در مذاکرات هسته ای هستند

کوهبنان - امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نفرت از آمریکا همچنان ادامه دارد، گفت: آمریکا و متحدانش در مذاکرات هسته ای به دنبال ذلت ملت ایران هستند که هیچگاه به این خواسته خود دست نخواهند یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی جمعه شب در یادواره شهدای کوهبنان با اشاره به جایگاه والای شهدا، گفت: اینگونه مجالس در واقع تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) است چرا که شهدا همواره بر حرکت در مسیر ولایت و امام تاکید داشته اند.

وی بر لزوم زنده نگه داشتن آرمان های شهدا تاکید و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم ارزش ها و آرمان های آنها کمرنگ شده و به دست فراموشی سپرده شود.

امام جمعه موقت تهران بر لزوم توجه به زندگی نامه و وصیت نامه شهدا تاکید کرد و ادامه داد: از جمله خواسته های شهدا حرکت در مسیر رضای الهی، بیعت با اهل بیت و عشق به آن خاندان پاک، حرکت در مسیر ولایت و نفرت از دشمنان اسلام است.

آیت الله خاتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برپایی یادواره های شهدا، افزود: معظم له برپایی این مجالس را کمتر از شهادت نمی دانند.

لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس

وی بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان تاکید و تصریح کرد: باید اندیشه ها و آرمان های شهدا برای افراد جامعه تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه "اجر رزمنده شهید بالاتر از جوان پاک نیست" گفت: جوانان پاک به منزله فرشته های روی زمین هستند و افراد متدین و پاک می توانند از این طریق راه شهادت را برای خود هموار کنند.

وی راه شهدا را راه ولایتمداری دانست و ابراز داشت: اصل ولایتمداری نباید در حد یک شعار باقی بماند بلکه باید به صورت عملی آن را اجرا کنیم و تا آخرین قطره خون خود را در این راه نثار کنیم.

نماینده مردم کرمان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از سه قوه اظهار داشت: خدمات قوا و نهادهای نظام باید مورد تقدیر قرار گیرد اما انتقاد سازنده نیز می تواند وجود داشته باشد چنانچه رهبری فرموده اند "انتقاد سازنده باید باشد چون تخریب نیست و در انتقاد سازنده باید نقاط مثبت مد نظر باشد".

حساب سران فتنه از بدنه جداست

وی جریان فتنه را خط قرمز نظام دانست و افزود: به گفته فرماندهان جنگ هشت ماه فتنه از هشت سال جنگ دشوارتر بود چرا که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، منافقان و سایر گروه های ضد انقلاب از این جریان حمایت می کردند.

آیت الله خاتمی حرکت در مسیر ولایت را مهم ترین مسئله دانست و ادامه داد: افراد نباید روی اشتباهات خود لجبازی کنند و امروز نیز سران فتنه باید اعتراف کنند که مرتکب اشتباه شده اند.

وی با اشاره به اینکه حساب سران فتنه از بدنه جداست، افزود: باید وحدت و همدلی بین مردم وجود داشته باشد و همگان می توان حول محور رهبری به این اصل دست پیدا کنند.

اختلاف سلیقه ها باعث تفرقه نشود

آیت الله خاتمی با تاکید بر لزوم توجه به اصل ولایت ابراز داشت: نباید اجازه داد اختلاف سلیقه ها باعث تفرقه در جامعه شود.

وی با تاکید بر لزوم تحکیم وحدت مسئولین و مردم تاکید و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری به معنای حقیقی وجود داشته و تمامی مسئولین با نظر مردم انتخاب می شوند.

آیت الله خاتمی با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: این امر بازی برخی کشورها از جمله عربستان بوده که منجر به کم شدن بودجه و در نتیجه سخت شدن اداره کشور می شود.

وی با اشاره حمایت های همیشگی مردم از نظام و انقلاب گفت: در این شرایط مردم مانند همیشه مسئولین را برای خدمت یاری کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: مسلمین شیعه و سنی باید با یکدیگر متحد باشند تا بتوانند دشمنان اسلام را با شکست مواجه کنند.

نفرت از آمریکا همچنان ادامه دارد

وی در خصوص شعار مرگ بر آمریکا گفت: شهدای ما پیرو خط ولایت بوده و همواره انزجار خود از استکبار را اعلام می داشتند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه نباید شعار مرگ بر آمریکا کمرنگ شود، بیان داشت: امام راحل (ره) به مردم آموختند که این نفرت و انزجار از آمریکا و صهیونیسم را فریاد زده و به جهانیان اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه نفرت از آمریکا همچنان ادامه دارد، افزود: آمریکا و متحدانش در مذاکرات هسته ای به دنبال ذلت ملت ایران هستند و یقین بدانند که هیچ گاه به این خواسته خود دست نخواهند یافت.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مقاومت تنها را برابر استکبار است و ملت ایران هیچ گاه از حق خود کوتاه نخواهند آمد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور 174 شهید و هفت شهید گمنام در شهرستان کوهبنان، اظهار داشت: همچنین این دیار 300 جانباز، 18 آزاده و 15 هزار رزمنده در دل خود جای داده است.

کد N635928

وبگردی