آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

حماسه ۲۰میلیونی اربعین جهان را در حیرت فرو برد

حماسه ۲۰میلیونی اربعین جهان را در حیرت فرو برد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به همایش پیرغلامان حسینی گفت: بیست میلیون عاشق و دلداده آن حضرت از صغیر و کبیر و حتی افراد خردسال و پیران ناتوان از شیعه خالص گرفته تا مسیحیان و زرتشتیان در اربعین امسال حماسه‌ای آفریدند که جهانیان را در حیرت فرو برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در پیامی که به مناسبت ششمین همایش پیرغلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی صادر کرده بود و در این همایش قرائت شد، بدین شرح است:

«تشکیل این جلسه باشکوه را که برای تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام شده به همه شما عزیزان مخصوصات دست اندرکاران تبریک می‌گویم و امیدواریم سایه آن بزرگوار بر سر همه شما باشد.

حقیقت این است که عشق به امام حسین(ع) در هر دلی باشد او را به هرگونه فداکاری دعوت می‌کند؛ همانگونه که اصحاب شجاع و وفادارش در صحنه کربلا، تجلیات این عشق را نشان داده‌اند، البته هر کس بر حسب استعداد خود این عشق را بروز و ظهور می‌دهد، شما عزیزان از سال‌ها قبل عشق آن حضرت را به دل و شور آن مولای عزیز را در سر داشته‌اید و حلقه غلامی او را در گوش کرده‌اید و آنچه را در توان داشته‌اید ابراز نموده‌اید.

شما دیدید بیست میلیون عاشق و دلداده آن حضرت از صغیر و کبیر و حتی افراد خردسال و پیران ناتوان از شیعه خالص گرفته تا مسیحیان، زرتشتیان در اربعین امسال در یک برنامه باشکوه و عظیم شرکت کرده‌اند و حماسه‌ای آفریدند که جهانیان را در حیرت فرو برد. شما هم سال‌هاست بر در این خانه نشسته‌اید و عشق و علاقه خود را به آن حضرت تقدیم می‌کنید. شما گام در جای گام‌های دعبل‌ها، کمیت‌ها، فرزدق‌ها و امثال آنها گذارده‌اید و مورد علاقه مولایمان حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته‌اید.

احترام به پیرغلامان و تجلیل از آنها از چند نظر حائز اهمیت است، نخست اینکه وجود آنها برای ما نعمتی است و حداقل شکر نعمت، احترام به آن نعمت است و از سوی دیگر، این قدردانی به آنها روحیه می‌دهد و بهتر می‌توانند کار خود را ادامه دهند و شما هم در آن سهیم و شریک خواهید بود.

از سوی سوم، نسل جوان و جوان هنگامی که مقام و موقعیت پیرغلامان را در جامعه ببینند تشویق می‌شوند که در این راه گام نهند و به سهم خود، خدمتی به دستگاه امام حسین(ع) کنند.

من از همینجا روی فرد فرد پیرغلامان را بوسه می‌زنم و به آنها تبریک می‌گویم و برای همگی دعا می‌کنم، سایه آن حضرت بر همه مستدام باشد.

والسلام علیکم و رحمة و الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازی»

انتهای پیام

کد N635782

وبگردی