آفتاب

توسعه بسته‌های کمک آموزشی درسی در آینده

توسعه بسته‌های کمک آموزشی درسی در آینده

مدیرکل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش اتکای قطعی به کتب درسی نیست، بلکه تاکید بر وجود بسته‌های آموزشی است گفت: نقشه، لوح فشرده،‌ فیلم و غیره رسانه‌های مکمل آموزشی هستند که به ارتقای کیفیت آموزش می‌انجامند و روند توسعه این بسته‌های آموزشی قطعا در آینده ادامه می‌یابد.

محمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره توزیع لوح‌های فشرده آموزشی اظهار کرد: برای همه دروس لوح فشرده تولید نشده بلکه برای درس‌هایی چون قرآن، عربی، زبان انگلیسی سی دی‌های شنیداری تولید شده است.

وی افزود: در برخی شاخه‌ها چون فنی و حرفه‌ای و کارودانش فیلم‌های آموزشی متناسب با رشته‌ها طراحی و تولید شده است.

مدیرکل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به تناسب نیازی که احساس می‌کردیم در کنار کتب درسی مکتوب،‌ لوح فشرده و فیلم‌های آموزشی را تولید کردیم عنوان کرد: به عنوان مثال در درس عربی لحن‌ها، در زبان انگلیسی لهجه‌ها و نحوه قرائت در قرآن نیازمند استفاده از رسانه شنیداری بودند.

ناصری تصریح کرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش اتکای قطعی به کتب درسی نیست، بلکه تاکید بر وجود بسته‌های آموزشی است که البته جزء اصلی این بسته‌ها هم کتب اصلی هستند و نقشه، لوح فشرده،‌ فیلم و ... رسانه‌های مکمل آموزشی هستند که به ارتقای کیفیت آموزش می‌انجامند و روند توسعه این بسته‌های آموزشی قطعا در آینده ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N635728

وبگردی