آفتاب

دری نجف‌آبادی: اقتصاد با افراط و تفریط پا نمی‌گیرد

دری نجف‌آبادی: اقتصاد با افراط و تفریط پا نمی‌گیرد

امام جمعه اراک یکی از شرایط موفقیت اقتصاد را رعایت اعتدال و میانه‌روی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در سخنرانی عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته میانه‌روی را امری مهم در تمامی شئونات زندگی دانسته و اظهار کرد: اقتصاد موضوعی بسیار مهم است و یکی از محورهای آن اعتدال و میانه‌روی و دوری از اصراف، افراط و تفریط است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، دولت، مجلس و قوه قضاییه دست به دست هم دهند و اقتصاد کشور را مدیریت کنند.

امام جمعه اراک ضمن تاکید بر واردات بی‌رویه گندم، برنج، سیگار، محصولات آرایشی و غیره تصریح کرد: رقم‌های وارداتی کمرشکن هستند در حالی که بخشی از این پول باید جهت اشتغال جوانان به بخش تولید تزریق شود.

وی با بیان این‌که کشور با کار و تولید قابل رقابت، آباد می‌شود، گفت: با واردات بی‌رویه و بی‌کیفیت برخی از کالاها بویژه از کشور چین امکانات و نیروی انسانی به هدر می‌رود.

دری نجف آبادی هم‌چنین به موضوع شکنجه در آمریکا و ترور سیاه پوستان اشاره و عنوان کرد: وای بر ملت‌هایی که آمریکا سرپرست آنها باشد و سرنوشت آنها را تعیین کند.

وی با اشاره به خیانت آمریکا و آل سعود به منطقه گفت: این خیانت‌ها از یک سو با حمایت از جریان داعش و طالبان و اسرائیل و غیره صورت می‌گیرد و از سویی تلاش برای به حداقل رساندن قیمت نفت است که در این میان نقش اصلی را عربستان ایفا می‌کند، چراکه از میدان به در کردن ایران را به عنوان یک هدف دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تحریم‌های آمریکا از یک طرف و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی آل سعود و همپیمانانش، از سوی دیگر، خیانت به کشورهای اسلامی و خدمت به غرب و شمشیری است که از پشت به ملت‌های اسلامی ضربه می‌زند.

دری نجف آبادی ضمن تاکید بر ضرورت توجه دولت و مجلس نسبت به بودجه سال آینده خطاب به مردم نیز گفت: علاج اقتصاد کشور تولید، فعالیت و صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های غیرضروری است.

وی با اشاره به استعمال سیگار و نقش آن در آلوده کردن محیط اطراف و خانواده اظهار کرد: بیش از 60 میلیارد نخ سیگار سالانه در کشور استعمال می‌شود که حداکثر 12 میلیارد نخ از این میزان تولید داخلی است و مابقی به صورت قاچاق و یا غیرقاچاق وارد کشور می‌شود.

امام جمعه اراک برخی عادات نامناسب غذایی و مصرف بی‌رویه کالاها و محصولاتی که از غرب به ارث رسیده را مایه ضرر به سلامت جامعه دانست.

وی ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرم، گفت: تنها راه نجات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی و جهاد در مدیریت فرهنگی، علمی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و مبارزه با فساد است.

دری نجف‌آبادی ضمن تاکید بر مبارزه تمامی دستگاه‌ها علیه فساد، عنوان کرد: تحریم‌ها و کاهش نفت وجود دارد اما باید با تحقق اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم.

وی ضمن اشاره به حمله طالبان به مدرسه ارتش در پاکستان و کشته و زخمی شدن 141 نفر از محصلین و معلمین این مدرسه، عنوان کرد: طالبان به دست وهابیت، آل سعود و حمایت کشورهای عربی تشکیل شده است و در طول 20 تا 30 سال گذشته شیعیان امیرالمومنین(ع) را به خاک و خون کشید.

امام جمعه اراک گفت: جریان تکفیری‌ها با آمریکا و اسرائیل هم‌پیمانند و برای جهان اسلام حادثه به وجود می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری با دولت پاکستان برای مقابله با جریان تروریسم را دارد.

یکی از ارزشمندترین مکارم اخلاقی تقواست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مردم را به تقوای الهی توصیه کرده و اظهار کرد: امروز جامعه بشری و کشورهای اسلامی نیازمند مکارم اخلاق و تقوا هستند.

وی گفت: امروزه موضوع دهکده جهانی نه تنها مشکلات بشریت را برطرف نکرده بلکه مشکلاتی را به همراه آورده که تنها با تقوا و اخلاق می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

امام جمعه اراک بیان کرد: میوه درخت آخرت تقواست و اگر در چارچوب تقوا عمل کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم و با حرکت برخلاف آن چیزی عاید انسان نمی‌شود.

دری نجف‌آبادی تقوا را چراغ قلب، قبر و قیامت دانسته و گفت: تقوا نور ایمان و معرفت است و باید در تمامی شئونات زندگی از آن غافل نشویم.

دری نجف آبادی گفت: بشر امروز نیاز به تربیت انبیا دارد، تربیتی که بر کرسی تزکیه بشری تکیه بزند و بشریت را از منجلاب فساد بیرون کشد.

وی بزرگترین دشمن بشریت را هوای نفس دانسته و تصریح کرد: اگر فرهنگ توحیدی زنده باشد بشریت به نام تمدن، داعش و دیگران به خود اجازه نمی‌دهد دست به جنایت‌های وحشیانه بزند.

امام جمعه اراک گفت: پیامبر اسلام(ص) روشن‌کننده مسیر عبودیت و بندگی است. به برکت خون شهدا، امام و رهبری و مراجع و علما همه جا نور اباعبدالله(ع) و نور ولایت و تقوا روشن است.

وی در پایان ضمن اشاره به هفته وقف خواستار کمک‌های مردمی در راستای اجرای فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک شد و گفت: این بیمارستان به 20 درصد از استان‌های همجوار نیز خدمات می‌دهد، بنابراین دست به دست هم دهیم تا بیماران نیازمند منتظر نوبت‌های دو تا سه ماه ننشیند.

انتهای پیام

کد N635581

وبگردی