آفتاب
در دیدار با سفیر کشورمان مطرح شد؛

رییس تجمع وحدت اسلامی لبنان: ایران در راستای وحدت اسلامی گام برمی‌دارد

رییس تجمع وحدت اسلامی لبنان: ایران در راستای وحدت اسلامی گام برمی‌دارد

عمر غندور، رییس تجمع وحدت اسلامی لبنان به همراه اعضای دفتر سیاسی و مسوولان این تجمع با محمد فتحعلی، سفیر کشورمان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار رییس تجمع وحدت اسلامی با اشاره به تحولات منطقه از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مظلومان جهان به‌خصوص فلسطین تقدیر و تشکر و اعلام کرد که برای ما ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت اسلامی بدون توجه به مسائل قومی و مذهبی، از همه مظلومان جهان حمایت کرده و اولین کشوری بود که سفارت رژیم صهیونیستی در تهران را به سفارت فلسطین تغییر داد.

عمرغندور هم‌چنین افزود: لازم است در این شرایط که دشمنان جهان اسلام به دنبال ایجاد تنش و درگیری‌های مذهبی هستند، ما نیز باید بر اقدامات خود در راستای کاهش تنش بیفزاییم و چهره واقعی تکفیری‌ها را برای همه نشان دهیم و برگزاری کنفرانس مبارزه با تکفیری‌ها که با مشارکت بیش از 300 عالم دینی اخیرا در قم برگزار شد از اقدامات مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در این راستا بود که امیدواریم این اقدامات ادامه یابد.

سفیر کشورمان نیز از تلاش‌های تجمع وحدت اسلامی لبنان در راستای ایجاد همبستگی بیش‌تر بین فرق مختلف اسلامی تقدیر و تشکر کرد و آن را لازم و ارزشمند دانست.

وی با اشاره به اقدامات کشورمان در راستای وحدت اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی در راستای وحدت اسلامی امت اسلام فروگذار نکرده و بیش‌ترین حمایت‌های ما از برادران اهل سنت در غزه در شرایطی بود که ما درگیر جنگ تحمیلی بودیم و یا در ماه‌های اخیر مواجه با تهدید داعش و جریانات تروریستی در جوار مرزهای‌مان اما با تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و دولت به‌خصوص رییس‌جمهور دکتر روحانی هیچ‌گاه از مساله فلسطین که مساله اصلی جهان اسلام است غافل نشدیم.

او افزود: مساله مهم این است که درهیچ شرایطی نباید از دشمن اصلی جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی غافل شویم و همواره توجه‌مان به سمت فلسطین باشد.

انتهای پیام

کد N635528

وبگردی