آفتاب

رئیسی: بصیرت مردم نسبت به فتنه 88 تاثیرگذار بود

رئیسی: بصیرت مردم نسبت به فتنه 88 تاثیرگذار بود

دادستان کل کشور گفت: آن‌چه که نسبت به فتنه 88 و فتنه‌گران تأثیرگذار بود، بصیرت مردم، خشیت از خداوند، نترسیدن از غیر خدا، بصیرت آفرینی و سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، اظهار کرد: شما در فتنه 88 دیدید که اگر دلدادگی مردم به خداوند، بصیرت آنها و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود، وضع کشور ما اکنون این‌گونه نبود. چرا که دشمن تصورش این بود که می‌تواند این نظام شهیدپرور، بصیرت آفرین و نظام تربیت یافته و متصل به عاشورا و اربعین حسینی را برهم بزند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که ما امروز گرفتار جاهلیت مدرن هستیم، ادامه داد: همان جاهلیت قدیم امروز با روش مدرن و با استفاده از دانش، فناوری‌ها و سلاح‌های هسته‌ای به میدان آمده است. جریان جاهلیت قدیم حقوق انسان‌ها را تضییع می‌کند و امنیت جامعه را از بین می‌برد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بدترین جنایت‌هایی که در بشریت صورت می‌گیرد به دنبال جاهلیت مدرن است.

رئیسی یادآور شد: پس از جنگ جهانی دوم تنها سه هفته بود که در دنیا جنگ وجود نداشت. اما پس از آن همیشه در دنیا جنگ بوده و ما در همه این موارد دست نظام سلطه آمریکا را می‌بینیم. هزینه‌های 600 میلیون دلاری سالانه این کشور گواه این حقیقت است.

وی ادامه داد: چند روز گذشته مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی انسانی را مطرح کردند و حقیقتاً تنها راه سعادت جامعه همان سبک زندگی نبوی، حسینی و فاطمی است که باید آن را در تمامی ابعاد جامعه حاکم کنیم و باید سه سطح بینش،‌ گرایش و کنش را در این سبک زندگی عملیاتی کنیم.

دادستان کل کشور افزود: امروزه دشمن با تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری آن را هشدار داده بودند و ما آثارش را اکنون می‌بینیم درصدد از بین بردن سبک زندگی انسان‌هاست. سکولاریزه کردن جامعه و دور کردن خدا از زندگی مردم خطری جدی است که مقام معظم رهبری آن را هشدار داده بودند.

ادامه دارد...

کد N635218

وبگردی