آفتاب

سازمان ملل‎ قطعنامه جدید ضد ایرانی تصویب کرد

سازمان ملل‎ قطعنامه جدید ضد ایرانی تصویب کرد

در پی صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، دهقانی، معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان ، ضمن رد این قطعنامه، آن را «سیاسی، زیان‌بخش و غیرمنصفانه» دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره ادعای نقض حقوق بشر در ایران ، این قطعنامه را «سیاسی» دانست .
دهقانی معاون نمایندگی ایران گفت: جمهوری اسلامی گزارش‌های جانبدارنه درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را رد می کند و معتقد است انتصاب گزارشگر ویژه سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران اقدامی گزینشی، سیاسی و غیرقابل پذیرش است.
قطعنامه جدید ضد ایرانی سازمان ملل با محوریت قرار دادن موضوع حقوق بشر علیه ایران، سوریه و کره شمالی صادر شده است.‎
سازمان ملل در ادعایی مضحک گفت: در ایران و سوریه حقوق بشر نقض می شود.همچنین مجمع عمومی در اقدامی خواهان ارجاع پرونده حقوق بشری کره شمالی به دیوان بین المللی کیفری شده است.
کره شمالی متهم است به طور نظام مند حقوق بشر را نقض می کند.نماینده کره شمالی در سازمان ملل طی اظهاراتی ضمن محکوم کردن این قعطنامه گفت به جای بررسی وضعیت حقوق بشر در پیونگ یانگ، سازمان ملل باید به شکنجه در آمریکا و سیا رسیدگی کند.نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز این قطعنامه ها را سیاسی و نامتعادل توصیف کرد.‎
قطعنامه جدید سازمان ملل علیه ایران براساس گزارش احمد شهید تهیه شده است .
کد N635003

وبگردی