آفتاب

مفتح: شهادت آیت‌الله مفتح بهترین سمبل وحدت حوزه و دانشگاه بود

مفتح: شهادت آیت‌الله مفتح بهترین سمبل وحدت حوزه و دانشگاه بود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از برجسته‌ترین جلوه‌های زندگی آیت الله مفتح بود، اظهار کرد: نحوه شهادت وی نیز بهترین سمبل وحدت حوزه و دانشگاه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان،محمدمهدی مفتح، فرزند آیت الله مفتح در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان بهار عنوان کرد: تلاشها، مجاهدتها و نحوه زندگی شهیدانی چون آیت‌الله مفتح و آیت‌الله مطهری و... می توانند الگویی برای جوانان ما باشد اما متاسفانه در الگو ساختن این بزرگان کوتاهی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آیت الله مفتح تلاشهای خود برای وحدت حوزه و دانشگاه را از سال 1340 با انتشار مقالاتی در این باره شروع کرد. تاسیس مدرسه دین و دانش از ابتکارات ایشان و آیت الله مطهری بود.

مفتح ادامه داد: آیت الله مفتح شخصیت بسیار جامعی داشت که هم تحصیلات حوزوی و هم دانشگاهی داشت. او معتقد بود برای ایجاد وحدت باید زبان دانشگاه را دانست و به همین علت به تحصیل در دانشگاه مشغول شد.

وی همچنین تاکید کرد: نخستین سمینار در مورد وحدت حوزه و دانشگاه توسط آیت الله مفتح در سال 1357 و به مناسبت درگذشت فرزند امام خمینی(ره) برگزار شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نیز در این مراسم بیان کرد: پیوند بین دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه با شهادت آیت الله مفتح آغاز و روز به روز بر استحکام این پیوند افزوده شد.

محمدعلی پورمختار افزود: دشمنان نظام و اسلام در تلاشی هدفمند در برخی دانشگاهها سعی در گسستن این پیوند دارند. روحانیت با حضور پررنگ خود در دانشگاه باید مانع فعالیت‌های چنین افرادی شوند.

انتهای پیام

کد N634955

وبگردی