آفتاب
منوچهری مطرح کرد:

موشک‌های بالستیک ایران خواب را از چشم سران رژیم صهیونیستی ربوده است

موشک‌های بالستیک ایران خواب را از چشم سران رژیم صهیونیستی ربوده است

کرمانشاه – نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با تحریم‌های دشمنان راهی جز دستیابی به علمن نداریم گفت: هم‌اکنون ایران در وضعیت مناسبی از تولید علم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت‌الله منوچهری بعد از ظهر پنج‌شنبه در همایش یکروزه نقش پارک علم و فناور یو مراکز رشد در توسعه استان ویژه اورامانات که در شهرستان روانسر برگزار شد گفت: هم‌اکنون تولید علم حرف اول را در جهان می‌زند و جنگ کنونی در دنیا جنگ نظامی نبوده و جنگ علمی است.

فناوری و علم در ذهن جوانان ایرانی است و پلمپ نمی‌شود/ انرژی هسته‌ای بهانه است

وی افزود: هم‌اکنون فناوری هسته‌ای در ذهن جوانان کشورمان قرار دارد و در چند سانتریفیوژ محدود نشده که غربی‌ها بتوانند آن را پلمپ کنند.

منوچهری تصریح کرد:  استکبار به بهانه هسته‌ای و با رفتار ناجوانمردانه حتی داروی بیماران سرطانی را هم تحریم کرده است و غافل است از اینکه فناوری هسته‌ای در ذهن جوانان ما قرار دارد و غربی‌ها نمی‌توانند آن را پلمپ کنند.

پهباد‌های ایرانی حیرت جهانیان را برانگیخت

نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: مهندسین و نخبگان ایرانی در سال‌های پس از انقلاب به درجات بالایی از علم دست یافته و پهبادی را که آمریکا در سال‌های طولانی موفق به ساخت آن شد در مدت کوتاهی و از طریق مهندسی معکوس ساختند که باعث حیرت جهانیان شد.

وی با بیان اینکه موشک‌های بالستیک ایران خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است، افزود: استکبار با بی‌شرمی می‌گوید ایران به انرژی هسته‌ای نیازی ندارد و دست به تحریم ناجوانمردانه ملت ایران زده که تحریم داروی بیماران سرطانی از نمونه‌های این تحریم‌ها است.

آمریکا با اصل نظام ما مخالف است

وی تاکید کرد:  البته ملت و رهبر ما می‌دانند که آمریکا مسئله‌اش علم و فناوری هسته‌ای نیست و با اصل نظام مخالف است و حتی اگر برای آنان اثبات شود که هیچ هدف غیرصلح‌آمیزی در پس پرونده هسته‌ای نیست، کوتاه نخواهد آمد.

بیکاری، آه از نهاد مجلس برآورده/ دولت و مجلس برای مشکلات هم‌افزایی کنند

منوچهری با اشاره به اینکه بیکاری زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات بوده و آه از نهاد مجلس برآورده است، گفت: دولت اگر بخواهد می‌تواند مشکلات مردم را رفع کند که مصداق بارز آن اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی مردم است.

وی افزود:  همچنین همکاری و هم‌افزایی دولت و مجلس برای حل مشکلات لازم و موثر است.

نماینده مردم اورامانات با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه اورامانات و استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ما از نظر تولید علم در جایگاه مناسبی قرار داریم اما بهترین علم، علمی است که به عمل و اشتغال تبدیل شود.

برای غلبه بر مشکلات راهی جز توسل به علم نداریم/ ضرورت توجه به مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دشمنان به دنبال سنگ‌اندازی بر سر راه پیشرفت و توسعه کشور ما هستند تاکید کرد: در چنین شرایطی و برای غلبه بر تحریم‌ها راهی جز توسل به علم نداریم و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نقش بسیار بسزایی در جهت دهی به این تولیدات علمی و تبدیل آن به فناوری و نهایتا دستیابی به ثروت از طریق تولید علم دارند.

دانشجویان براساس آمایش سرزمینی تربیت شوند

منوچهری، دانشگاه‌ها را به مکان‌هایی برای تبدیل دیپلم بیکار به لیسانس و دکترای بیکار تشبیه کرد و گفت: متاسفانه تربیت دانشجویان ما براساس نیازها و آمایش سرزمینی صورت نمی‌گیرد و باید اصلاح شود.

وی خواستار حمایت دولت از جوانان تحصیلکرده شد و بیکاری را به عنوان زمینه بروز بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه دانست و گفت: حل مشکل بیکاری و تولید اشتغال جز با توسل به علم و در پس آن واحدهای علمی‌ای چون پارک علم و فناوری ممکن نیست و برای رسیدن به یک نقطه مطلوب در این زمینه نیز باید نیازسنجی، اولویت بندی و اجرای موفق در دستور کار قرار گیرد.

روانسر نیاز گندم دو سال منطقه اورامانات را تامین می‌کند

در ادامه فرماندار شهرستان روانسر نیز با بیان اینکه  مراکز رشد موجب استقلال اقتصادی و کشاورزی و ممانعت از مهاجرت نخبگان کشور می‌شوند، گفت: مرکز رشد این شهرستان در زمینه زراعت، دامپروری، صنایع تبدیلی، آبزیان و فنی- مهندسی فعالیت دارد.

وی افزود: روانسر قطب کشاورزی اورامانات است و هر ساله نیاز دو سال گندم این منطقه را تامین می‌کند که زمینه مناسبی برای بسترسازی در این زمینه و رسیدن به اقتصاد مناسب در پس آن است.

تجلیل از برترین‌ها

 لازم به ذکر است در پایان این همایش از صاحبان 12 طرح برتر فناوری در حوزه صنع و خدمات، ICT و کشاورزی تجلیل به عمل آمد.

کد N634693

وبگردی