آفتاب
سردار سلامی:

تعامل حوزه و دانشگاه بستر ساز تحول در جامعه است

تعامل حوزه و دانشگاه بستر ساز تحول در جامعه است

سنندج - جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تعامل حوزه و دانشگاه بستر ساز تحول در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی امروز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار مولوی دانشگاه کردستان تشکیل شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه سازندگان زیر ساخت، تفکر، اعتقاد و اندیشه یک جامعه هستند.

وی افزود: هر جامعه ای  که تحول و توسعه را در آن شاهد هستیم نتیجه تفکر و عمل آنها است و حوزه و دانشگاه دو بال پرواز یک جامعه هستند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه جریان فکری و اعتقادی سرمایه های حرکت ما را برای فتح قله های بزرگ در سپهر تفکر و اندیشه فراهم می کند.

سردار سلامی یادآور شد: اساتید و دانشجویان در دانشگاه ها و طلاب در حوزه ها نقش های مکمل و ممتازی را برای رافت بخشیدن به هویت و اعتبار و شخصیت ملی، دینی و انقلابی ما ایفا می کنند.

وی ادامه داد: امروز مساحت کشورها را با بزرگی ابعاد جغرافیایی آن نمی سنجند بلکه مرزهای دانش و کرانه ها و افق های بینش و تفکر یک جامعه است که عظمت و وسعت آن را نشان می دهد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر جامعه ای براساس اندیشه خود عمل می کند و هیچ فعل و انفعالی در عالم واقعیت اتفاق نمی افتد مگر اینکه بازتاب یک اندیشه در ذهن باشد.

سردار سلامی اظهار داشت: کسانی که در پرورش اندیشه و تفکر و دانش و باور یک جامعه تلاش می کنند سازندگان اصلی هویت حقیقی و اعتبار و منزلت یک جامعه هستند.


وی افزود: هویت واقعی هر انسان و جامعه به شخصیت علمی و تفکر فرهنگی و اجتماعی است  و موجودیت انسان به اندیشه او است و هر چه تراز اندیشه یک جامعه بالاتر باشد ارتفاع آن جامعه در دستگاه و نظام جهانی بالا است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متاسفانه امروزه در جوامع غربی در خدمت انهدام بشر است و در اندیشه آنان کشتن انسان های بیگناه با استفاده از علوم و دانش توجیه پذیر است.

سردار سلامی یادآور شد: آنان سلاح های بیولوژیک می سازند و انسان های بیگناه را در معرض انواع مرض های صعب العلاج قرار می دهند. بدون آن که عذابی را در خود حس کنند و این وقیع ترین نوع استفاده از علم و نعمت خدادادی است.

وی ادامه داد: در علوم عالیه الهی کشتن یک انسان بی گناه مسلمان یا غیرمسلمان همانند کشتن همه بشریت است و این در دین اسلام  بارها به آن تاکید شده است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث می شود تا ارزش های اخلاقی و توحیدی بر همه علوم و فناوری ها حاکم و هر پدیده و دستاورد علمی راهی برای سعادت بشر باشد.

سردار سلامی اظهار داشت: ما با انقلاب اسلامی زیر ساخت یک تمدن عظیم اسلامی را در عصر حاضر رقم زده ایم و اسلام قطب جدیدی در قدرت را در نظام موازنه قوای جهانی قرار داده و نظم کهن قدرت های بزرگ برای مدیریت جهان را به چالش کشانده است.

وی افزود: امروز کشور ما با تکیه بر آموزه های دینی در علوم های مختلف سرآمد است  و پیشرفت های علمی ایران اسلامی ناشی از تاسی به مکتب اسلام ناب محمدی و وحدت دو جریان اعتقادی و فکری حوزه و دانشگاه است.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز آزادگی و حریت در جوامع اسلامی فروزان شده و مسلمانان با الهام از انقلاب اسلامی به سمت سیاست های ویرانگر غرب یورش برده و دشمنان نیز سازو کارهای جهانی را برای مقابله با این پدیده جدید بکار گرفته اند.

سردار سلامی یادآور شد: امروز نمایه اسلامی تحولاتی است که در عالم اسلام در حال رقم خوردن است و دشمنان می خواهند جلوی موفقیت نظام جمهوری را گرفته و نان دهند که بدون تکیه بر غرب نمی تواند مستقل زندگی کرد و می خواهند تفکر جهانی را با این خواسته ها سازماندهی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش اسلام ناب محمدی در جهان دشمن به دنبال ضربه زدن به آرمان ها و وحدت اسلامی است و در این برهه از زمان علمای اسلام و دانشگاهیان جهان اسلام رسالتی تاریخی برعهده دارند و باید شعله های امید و باور را بر پیکره جامعه برفروزانند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدت و انسجام می تواند خس و خاشاک مسیر توسعه و پیشرفت اسلام را از بین برده و جهان اسلام را از توطئه های دشمنان برهاند.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیشرفت ‌های ایران اسلامی در عرصه‌ های مختلف علمی نمادی از تأسی از مکتب والای اسلام و معنویات در فضای حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: امروز روز شهادت شهید حوزه و دانشگاه، شهید آیت ‌الله مفتح است که به همراه سایر شهیدان این حوزه حلقه‌ های اتصال حوزه و دانشگاه را ایجاد کرد و تأثیرات بسزایی در این بخش بر جای گذاشت

 

کد N634627

وبگردی