آفتاب
عارف:| 234586

جنبش دانشجویی نباید به تریبون جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود

جنبش دانشجویی نباید به تریبون جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود

نگاه به جوانان باید نگاه اعتماد باشد که اوج آن در هشت سال دفاع مقدس است و بنده شک ندارم که اگر تهدیدی برای کشور ایجاد شود، مطمئنا دانشجویان در خط مقدم آن خواهند بود و در مباحث اجتماعی نیز همینطور، مثلا در بحران‌هایی مانند حوادث قریب‌الوقوع حضور دانشجویان می‌توان دید.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاكید كرد: جنبش دانشجویی نباید به تریبون جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود و نباید پرچم جریان‌های سیاسی توسط دانشجویان در دانشگاه به اهتزاز درآید. متاسفانه كمتر از این تجربه استفاده می‌شود، به گونه‌ای كه بعدا دانشجو متوجه می‌شود كه این فعالیت و اظهارنظرش غلط بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف عصر امروز در نشست مشترک‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و آزاد که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به فراسیدن به ایام جانسوز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: محور اصلی در بیانات حضرت امام(ره) وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه من در جلسات دانشجویان انرژی می‌گیرم، اظهار داشت: من افتخار می‌کنم شش سخنرانی در ماه آذر که ماه دانشجو است، حضور داشتم و افتخار می‌کنم در جمع شما دانشجویان حضور دارم چراکه اگر بخواهیم به آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب برسیم باید به دانشجویان اتکا کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این جلسه در زمانی برگزار می‌شود که جنبش دانشجویی با چالش‌هایی روبه‌رو بوده و هست و مسئولان وزارت علوم باید توجه به امور دانشجویان را در اولویت بگذارند و باید تلاش کنیم که این روند اصلاح شود.

عارف با اشاره به ارزش جوانان در کشور تصریح کرد: نگاه به جوانان باید نگاه اعتماد باشد که اوج آن در هشت سال دفاع مقدس است و بنده شک ندارم که اگر تهدیدی برای کشور ایجاد شود، مطمئنا دانشجویان در خط مقدم آن خواهند بود و در مباحث اجتماعی نیز همینطور، مثلا در بحران‌هایی مانند حوادث قریب‌الوقوع حضور دانشجویان می‌توان دید.

این استاد دانشگاه افزود: به عنوان یک معلم دانشگاه اعتراف می‌کنم که دستاوردهای علمی ما مرهون دانشجویان خواهد بود و اگر می‌خواهیم رفاه و آرامش را در کشور داشته باشیم و برنامه‌های کلان‌مان را عملیاتی کنیم، باید به جوانان اتکا کنیم، حتی در دهه‌های اول انقلاب زمانی که در وزارت علوم خدمتگذار بودم، به دانشجو و جوان احترام می‌گذاشتم.

وی با بیان اینکه نگران جنبش دانشجویی هستیم، خاطرنشان کرد: این شرایط، در شان دانشجو و انقلاب فرهنگی ما نیست و اگر امروز مدیران در دانشگاه‌ها با دانشجویان همکاری نمی‌کنند باید گذشته دانشجویی آن مدیر را باید بررسی كرد، به طوری كه اگر با دانشجو همفكری شود حتی می‌توان مشكلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها را هم حل كرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینكه شاخصه‌های بودجه‌ای زیادی داریم و هزینه‌هایی داریم كه نمی‌توان آن را كنترل كرد، ابراز داشت: بار این هزینه‌ها به دوش دانشگاه و دانشجویان خواهد افتاد.

عارف اضافه كرد: اگر خطایی از سوی دانشجو صورت پذیرد، باید گفت كه بی‌شك او را متهم می‌كنند و باید مواظب بود تا این به امر دچار نشویم چراكه دانشجویان قدیم در امور عام‌المنفعه پیشتاز بودند و باید به این سمت برویم و باید از رفتارهای تند، پرهیز شود و رفتار خود را به گونه‌ای كنترل كنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به شبكه‌های اجتماعی مجازی عنوان كرد: شبكه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای ما یك فرصت است و اگر از این فرصت خوب استفاده كنیم می‌توانیم به نتیجه‌های خوبی رسید و باید دانست اگر موضع اشتباهی در این فضا اظهار كردیم، ممكن است پشیمانی به بار آورد، پس باید با حوصله و سعه صدر اظهار نظر كرد به گونه‌ای كه اخلاق و سیاست را در موازات یكدیگر به پیش ببریم چراكه هدف، عملكرد را توجیه نمی‌كند و مسیر برای ما مهمترین چیز است كه با خرد جمعی می‌توان راه‌های رسیدن به هدف را هموار كرد.

وی در خصوص استقلال فكری جنبش دانشجویان بیان كرد: جنبش دانشجویی نباید به تریبون جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود و نباید پرچم جریان‌های سیاسی توسط دانشجویان در دانشگاه به اهتزاز درآید. متاسفانه كمتر از این تجربه استفاده می‌شود، به گونه‌ای كه بعدا دانشجو متوجه می‌شود كه این فعالیت و اظهارنظرش غلط بوده است.

کد N634577

وبگردی