آفتاب
در هشت ماهه امسال/

بیش از 6 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در کردستان تشکیل شد

بیش از 6 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در کردستان تشکیل شد

سنندج -جانشین پلیس آگاهی کردستان از تشکیل 6 هزار و 207 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در هشت ماهه امسال در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله فاتحی پیش ازظهر امروز پنج شنبه در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، گفت: در هشت ماهه امسال تعداد 6 هزار و 207 فقره پرونده قاچاق کالا وارز در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مذکور 45 پرونده دارای ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال بودند، عنوان کرد: در این مدت 38 باند قاچاق در استان هم منهدم شده است.

وی اظهارداشت: از نظر ریالی ارزش کل کالاهای مکشوفه در هشت ماهه امسال بالغ بر 556 میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد 26 درصدی داشته است.

جانشین پلیس آگاهی کردستان اعلام کرد: تعداد 246 قاچاقچی حرفه ای در سال جاری شناسایی وباندهای آنها متلاشی شدند.

فاتحی 121 مورد بازرسی از جایگاه های سوخت در استان را از دیگر اقدامات و فعالیت های پلیس آگاهی ذکر کرد و افزود: این بازدیدها نقش تاثیرگذاری در ممانعت از قاچاق سوخت داشته و دارد.

وی عدم همکاری و نبود شورای تعزیرات حکومتی در برخی از شهرستان های استان و نبود انبارهای ویژه نگهداری کالاهای مکشوفه را از جمله مشکلات پیش روی  پلیس آکاهی استان ذکر کرد و خواستار رفع انها شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان هم در این جلسه گفت: در طول هشت ماهه امسال 385 پرونده مربوط به قاچاق سیگار در بخش نظارت و بارزسی سازمان تشکیل شده که بالغ بر 263 هزار نخ سیگار به ارزش 65 میلیون ریال بوده است.

محمد دره وزمی اظهارداشت: 42 پرونده مربوط به قاچاق لوازم آرایشی شامل 2 هزار و 100 قلم به ارزش 45 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی بیان کرد: اگر آمار پنج یا 10 ساله قاچاق کالا و ارز استان در اختیار کمیته ها و کارگروه های قاچاق کالا و ارز قرار داده شود می توان تحقیقی در این رابطه انجام و  نتایج آن را مبنای تصمیم گیری قرار دهیم.

کد N634376

وبگردی