آفتاب
نابل معروف:

کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس ایجاد خواهد شد

کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس ایجاد خواهد شد

سفیر فلسطین در ترکیه ضمن تشکر از حمایت های مقامات آنکارا، از تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT، مراسم اهدای نشان دولت ترکیه به سفیر فلسطین در آنکارا برگزار شد. در این مراسم "نابل معروف" از موفقیت سیاسی تشکیلات خودگردان در عرصه بین المللی خبر داد و گفت: کشورهای جهان در حال شناسایی کشور مستقل فلسطینی هستند و هر روز به شمار کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناخته اند افزوده می شود. امروز ما شاهد نزدیک تر شدن اتحادیه اروپا به فلسطین هستیم.

وی با بیان این که فلسطینی ها امروز مبارزه سیاسی بزرگی را آغاز کرده اند از حساسیت ویژه ترکیه در مورد مسئله فلسطین قدردانی نمود. معروف افزود: موضع مقامات و مردم ترکیه را می ستاییم. ما روابط بسیار نزدیک و برادرانه ای با ترکیه داریم.

وی همچنین ضمن تشکر از رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه بابت حمایت هایشان یادآور شد: کشور فلسطینی به پایتختی بیت المقدس ایجاد خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته اردن پیش نویس طرح پایان اشغالگری اسرائیل تا سال 2017 را به شورای امنیت ارائه داد و پانزده عضو این شورا رسما طرح فلسطینی ها را دریافت کردند. هر چند مفهوم اقدام مذکور این است که رای گیری درباره این طرح می تواند ظرف 24 ساعت انجام گیرد، اما تضمینی برای این که چنین اتفاقی رخ دهد وجود ندارد.

کد N634351

وبگردی