آفتاب
علیرضا محجوب:

در مقابل تهاجمات فرهنگی ایستادگی کنیم

در مقابل تهاجمات فرهنگی ایستادگی کنیم

باید از روش‌های نوین برای آموزش قرآن کریم و همچنین ایستادگی دربرابر تهاجمات فرهنگی استفاده کنیم. نحوه تدریس باید جذاب و تأثیرگذار باشد.

امروز استکبار جهانی با بهترین امکانات و تجهیزات و همچنین با جذاب‌ترین روش‌های تدریس می‌خواهند فرهنگ خودشان را بر این کشور غالب کنند. لذا ما باید با استفاده از بهترین روش‌های آموزشی قرآن کریم، در مقابل آنان ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اولین کنفرانس علمی و روش‌های آموزش قرآن کریم با محورهای ارتقاء سطح علمی اساتید قرآن کریم در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهی، بیان تجربیات اساتید برجسته در روش‌های آموزش‌های قرآن کریم، یکسان‌سازی روش‌های آموزش قرآن کریم در بین موسسات قرآنی، ترویج فرهنگ انس با قرآن در جامعه از طریق آموزش به اساتید قرآنی با حضور علیرضا محجوب، مسعود وکیل، سیدمهدی سیف و محمدمهدی بحرالعلوم، امروز(27 آبان ماه) در حوزه هنری برگزار شد.

علیرضا محجوب(نماینده مردم تهران در مجلس) در این کنفرانس در رابطه با روش آموزش قرآن کریم گفت: مربیان و معلمان قرآن کریم مهمترین و اثرگذارترین اقشار جامعه در ترویج فرهنگ قرآنی هستند که باید به آنان توجه ویژه‌ای داشت.

او ادامه داد: یکی از موارد مهم در این اقشار، نحوه بیان و تدریس علوم قرآنی است. این تدریس باید به گونه‌ای باشد که همه دارای جذابیت و هم اثرگذار باشد. ما در تدریس علوم قرآنی خیلی کارها باید انجام دهیم. هم باید از روش‌های نوین تدریس استفاده کنیم و هم از تکنولوژی روز دنیا.

او با اشاره به قرآن کریم که معجزه پیامبر اکرم(ص) است؛ گفت: ما کتابی داریم که دارای جامعیت است و علوم اول و آخر، در آن وجود دارد. پس این کلام را باید به بهترین شکل ممکن به همگان انتقال داد. باید از بهترین روش‌ها و تکنولوِژی روز دنیا، برای تدریس قرآن استفاده کنیم. فقط نباید آموزش قرآن را در روش‌های سنتی دید. البته آنهم خوب است اما برای ایستادگی درمقابل تهاجمات فرهنگی ما نیز باید از بهترین امکانات و تجهزات خود استفاده کنیم.

به گفته محجوب، برگزاری این کنفرانس که توسط مجموعه دارالقرآن خانه کارگر و پژوهشکده برهان معرفت صورت گرفته است، کار بسیار ارزشمندی است او همچنین ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها در آینده هم ادامه داشته باشد.

وی پس از پایان سخنان خود از سیدمهدی سیف به مناسبت هفته پژوهش؛ به‌عنوان استاد بزرگ قرائت قرآن کریم در کشور تقدیر به عمل آورد.

کد N634318

وبگردی