آفتاب
امیر موسوی:

تحریم‌ها و فشارها هیچ تاثیری بر قدرت دفاعی ایران نداشته است

تحریم‌ها و فشارها هیچ تاثیری بر قدرت دفاعی ایران نداشته است

فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ تحریم‌ها و فشارهای بیگانگان در کشورمان در بخش دفاعی هیچ تاثیری بر توان نیروهای مسلح نداشته و نیروهای مسلح کشور با تمام توان از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ موسوی طی سخنانی و در پاسخ به سوال ایسنا، در نشست خبری رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) در مورد پیام این رزمایش به کشورهای دوست و همسایه و کشورهای معاند با جمهوری اسلامی گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای دوست، صلح و آرامش و تداوم دوستی است. اما برای کشورهایی که احیانا هنوز در فکرهای خود خوی استکباری علیه منافع جمهوری اسلامی دارند، این رزمایش حاوی این پیام است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پیشاپیش ملت مقاوم و بزرگ ایران با قدرت و توان بالای دفاعی از کیان جمهوری اسلامی ایران و منافع آن حمایت و دفاع خواهند کرد.

وی افزود: تا امروز باید کشورهایی که نگاه سوئی به جمهوری اسلامی ایران دارند دریافته باشند که فشارها، تحریم‌ها و توطئه‌ها علیه ایران نتوانسته در قدرت دفاعی و آمادگی کشورمان تاثیر بگذارد، بلکه قدرت نظامی ما در این میان روز به روز افزون‌تر شد و این پیام را نیز دستاوردهای جمهوری اسلامی برای همه کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشد دارند که اگر کشوری به دانش و توان داخلی خود تکیه کند و از ظرفیت‌های داخلی خود استفاده کند می‌تواند به دستاوردهای مناسبی دست یابد و هیچ نیازی به کشورهای دیگر نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش نیز این موضوع را نشان خواهد داد.

جانشین فرمانده کل ارتش همچنین در مورد حضور ناظران خارجی در این رزمایش گفت: در این رزمایش از ناظران خارجی برای حضور در صحنه‌ی عملیاتی دعوت نشده است، اما پیام صلح و دوستی این رزمایش به آنها خواهد رسید.

در بخش دیگری از این نشست امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استفاده از توان و ظرفیت یگان‌های نیروی دریایی سپاه در منطقه رزمایش گفت: در این رزمایش انواع موشک‌ها و توان موشکی در حوزه‌های مختلف من‌جمله حوزه سطح به سطح به نمایش گذاشته خواهد شد و پایگاه‌های نیروی دریایی سپاه در منطقه نیز تحت کنترل عملیاتی این رزمایش در عرصه‌ی دریا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق عملیاتی و در مدار 10 درجه در بخش دریایی انجام خواهد شد. پیام‌هایی در خصوص این رزمایش به سایر کشورهای حاضر در محدوده رزمایش ابلاغ شده که به دلیل استفاده از تجهیزات و انواع موشک‌ها و اژدرها لازم است منطقه عملیاتی رزمایش را ترک کنند و این پیام مستمرا به آنها ابلاغ خواهد شد. در غیر این صورت مسئولیت هر گونه اتفاق بر عهده‌ی آنهاست.

سیاری خاطرنشان کرد: طبق قوانین بین‌المللی، کشورها مجاز به حضور در آب‌های جهان هستند. همچنان که جمهوری اسلامی ایران در این مناطق حضور دارند و در این مانور نیز همانطور که گفته شد در مدار 10 درجه و از شاخص سومالی و جنوب هندوستان را تحت پوشش قرار می‌دهد و به نوعی همه نیروهایی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در حال ماموریت در آب‌های بین‌المللی هستند تحت پوشش این رزمایش قرار خواهند گرفت و در آن شرکت خواهند کرد و در زمان‌بندی و برنامه‌های مدون و از پیش تعیین شده در صحنه رزمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

در بخش دیگری از نشست خبری ویژه رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جموری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: طبق اعلام سازمان‌های بین‌المللی حریم هوایی و آسمان جمهوری اسامی ایران امن‌ترین آسمان پروازی در خاورمیانه است و تمام پروازها در آسمان جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت و رصد نیروهای جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش است.

وی ادامه داد: در طور رزمایش و نظر به استفاده از تجهیزات مختلف و موشک‌های هوا به هوا، زمین به هوا، و هوا به زمین در آن قرارگاه پدافند هوایی ارتش مسئولیت حفظ امنیت پروازهای عبوری از آسمان کشورمان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

کد N634188

وبگردی