آفتاب

دفتر جنبش غیرمتعهد خواستار مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری شد

دفتر جنبش غیرمتعهد خواستار مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری شد

دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهد مجددا خواستار مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه اعضای جنبش شد.

دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهد مجددا خواستار مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه اعضای جنبش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست ماهانه دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهد امروز در مقر سازمان ملل متحد به ریاست حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس جلسه گزارشی از فعالیت‌های خود در فاصله یک ماهه بعد از نشست قبلی ارائه کرد و از جمله توضیحاتی را در مورد نشست مشورتی بین تروئیکای جنبش غیرمتعهد و تروئیکای اتحادیه اروپا در 28 آبان به اطلاع سفرا و نمایندگان کشورهای عضو جنبش رساند.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا و جنبش غیرمتعهد در نشست مذکور به تبادل نظر پیرامون موضوعاتی همچون نیروهای حافظ صلح، مساله فلسطین و ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه پرداختند و ضمن تاکید بر تداوم مشورت‌ها بین دو گروه تروئیکا در موضوعات مختلف، تصریح کردند که تفاهم بین اتحادیه اروپا و جنبش غیرمتعهد نقش مهمی در تسهیل فعالیت‌ها در سازمان ملل و نیل به توافق درارتباط با موضوعات دشوار دارد.

در نشست ماهانه دفتر هماهنگی همچنین سفرای کشورهای کوبا، اندونزی و مراکش گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های گروه‌های کاری حقوق بشر، خلع سلاح و حفظ صلح ارائه داده و اعضای جنبش را در جریان نتایج اقدامات انجام شده در این سه گروه کاری قرار دادند.

در ارتباط با موضوع حقوق بشر، نماینده کوبا اظهار کرد که قطعنامه‌های کشوری علیه برخی از اعضای سازمان ملل قرار است در مجمع عمومی به رای گذاشته شود.

وی ازهمه اعضای جنبش غیرمتعهد دعوت کرد تا با توجه به موضع جنبش در رد قطعنامه‌های کشوری، در نشست مجمع عمومی شرکت کرده و به این قطعنامه‌ها رای مخالف دهند. در ادامه جلسه سفیر کشورمان نیز ضمن اشاره به این موضوع، خواستار وحدت رویه اعضای جنبش در ارتباط با قطعنامه‌های مذکور و رد آنها در جریان رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد.

انتهای پیام

کد N634082

وبگردی