آفتاب

واکنش‌ها به حذف نام حماس از لیست تشکیلات تروریستی اتحادیه اروپا

واکنش‌ها به حذف نام حماس از لیست تشکیلات تروریستی اتحادیه اروپا

در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی نارضایتی خود را نسبت به حذف نام جنبش حماس از لیست تشکیلات تروریستی اتحادیه اروپا اعلام کردند، جنبش فتح این اقدام را سیلی بر صورت رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الرساله نت، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان داشت: واشنگتن در حال حاضر حکم دادگاه اتحادیه اروپا درخصوص حذف نام جنبش حماس از لیست تشکیلات تروریستی این اتحادیه را بررسی می‌کند.

وی در ادامه افزود: تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه جنبش حماس وضع کرده است همچنان اجرا می‌شود و کمیساریای اتحادیه اروپا قصد دارد به حکم این دادگاه اعتراض کند.

ساکی تاکید کرد: موضع آمریکا در قبال حماس تغییر نکرده است و ما همچنان معتقدیم این جنبش یک تشکیلات تروریستی است.واشنگتن همچنان به همکاری خود با اتحادیه اروپا درخصوص مسائل مربوط به جنبش حماس ادامه می‌دهد و معتقد است تحریم‌ها علیه این جنبش همچنان باید ادامه یابد.

این در حالی است که عضو هیات عالی رهبری جنبش فتح فلسطین تاکید کرد که لغو نام حماس از لیست تشکیلات تروریستی سیلی به صورت اسرائیل به شمار می‌آید.

یحیی رباح تاکید کرد: این حکم دادگاه اتحادیه اروپا و روند به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که جامعه بین‌الملل نسبت به مساله فلسطین آگاه است. جامعه بین‌الملل از رفتارها و منطق غیرموجه اسرائیل خسته شده است و این رژیم اعتبار خود را در جهان از دست داده است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این حکم دادگاه تاکید کرد که اتحادیه اروپا از تناقض شدید و نفاق رنج می‌برد.

وی در جریان دیدار با عضو مجلس سنای آمریکا عنوان داشت: ما شاهد نفاق اروپایی در این جریان بودیم و حکم این دادگاه با روابط ما با آمریکا در تناقض است. نفاق اروپا نسبت به اسرائیل همچنان ادامه دارد و پیشتر نیز شاهد آن بودیم که اروپایی‌ها خواهان انجام تحقیقات درخصوص جرائم جنگی اسرائیل بودند.

انتهای پیام

کد N634059

وبگردی