آفتاب

ساخت اولین کارخانه‌ شناور تولید هیدروژن در جهان

ساخت اولین کارخانه‌ شناور تولید هیدروژن در جهان

مهندسان و کشتی‌سازان ژاپنی از آغاز پروژه‌ای برای ساخت یک کارخانه‌ شناور تولید هیدروژن، جهت تولید انرژی ارزان و با آلایندگی پایین در دریا خبر دادند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، صنایع سنگین میتسوبیشی قصد دارد با همکاری شرکت چیودا از توسعه‌دهندگان فناوری تولید هیدروژن، کارخانه‌ شناوری برای تولید هیدروژن از گازهای تولیدی در سایت‌های حفاری نفت احداث نماید. البته این شرکت تأییدیه طرح اولیه این کارخانه را از شرکت ناظر تأسیسات دریایی دریافت کرده است.

سکوی این کارخانه توسط میتسوبیشی و تجهیزات تولید انرژی آن توسط چیودا ساخته خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه سال 2020 تکمیل خواهد شد. از آن‌جا که این کارخانه در نزدیکی میادین نفتی واقع در دریا احداث شده، می‌توان هزینه‌های انتقال گاز را به میزان زیادی کاهش داد.

این تصمیم میتسوبیشی بر اساس افزایش احتمالی تقاضای هیدروژن به دنبال برنامه‌های دول ژاپن، امریکا، کره و اتحادیه اروپا مبنی بر احداث بزرگراه‌های هیدروژنی اتخاذ شد.

گفتنی است، اتحادیه اروپا در حال حاضر از پروژه‌ تحقیقاتی تولید هیدروژن در دریا با نام H2Ocean ،در حوزه‌ استحفاظی خود حمایت می‌کند که هدف آن تبدیل توان باد و امواج دریا به هیدروژن و سپس انتقال آن به ساحل، به‌عنوان انرژی سبز است.

انتهای پیام

کد N634029

وبگردی