آفتاب

علل اهمیت سفر وزیر امورخارجه ترکیه به ایران

علل اهمیت سفر وزیر امورخارجه ترکیه به ایران

سفر اوغلو وزیر خارجه ترکیه به ایران مورد توجه تلویزیون های خارجی قرار گرفته است. این رسانه ها سفر وزیر خارجه ترکیه به تهران را در راستای گفتگو درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ارزیابی می کنند که بطور مشخص مسایل مربوط به عراق و سوریه در صدر آن قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر تلویزیون های خارجی ضمن بررسی ابعاد برخی اختلاف مواضع ایران و ترکیه در منطقه به این جمعبندی می رسند که ایران و ترکیه ممکن است مواضع متفاوتی داشته باشند اما دو کشور برای یافتن راه حل مشترک در منطقه همکاری می کنند. از طرف دیگر درآینده نزدیک رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دعوت حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تهران سفر می کند.
از نظر رسانه های خارجی در روزهای اخیر تحرکات عمده ای برای حل و فصل بحران سوریه شکل گرفته است که کانون دیپلماتیک تهران، نقطه اوج این تحرکات محسوب میشود.
از سوی دیگر هدف‌گذاری برای افزایش حجم روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به 30 میلیارد دلار تا پایان سال 2015 یکی از مواردی بود که مورد توجه خبرگزاری ها قرار گرفت.
اعلام ایجاد کمیسیون عالی مشترک همکاری های دو کشور به مدیریت رؤسای جمهور ایران و ترکیه نیز موضوع مهمی بود که نخستین جلسه اش در سفر رسمی آقای روحانی به آنکارا برگزار شد و جلسه دومش در سفر آینده آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ماه آینده در تهران برپا خواهد شد.زیرا جلسات این کمیسیون نمونه ویژه ای از نوع روابط عالی میان دو کشور است که میتواند روابط دو کشور بیش از این گسترش یابد.
کد N634023

وبگردی