آفتاب

تاکید دولت یمن بر مبارزه با تروریسم

تاکید دولت یمن بر مبارزه با تروریسم

کابینه یمن در نشست اخیر خود تاکید کرد، مبارزه با تروریسم در راس برنامه‌های دولت بوده و نیازمند همکاری تمام نیروها در یمن است تا هر چه سریعتر امنیت و ثبات در کشور برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، کابینه یمن با برگزاری نشستی آخرین تحولات در عرصه ملی را مورد بررسی قرار داد و در عین حال وقوع دو عملیات در استان البیضاء را محکوم کرد.

کابینه یمن تاکید کرد:عاملان این حادثه از تمامی مفاهیم و ارزش‌های انسانی به دور هستند. این اولین حادثه‌ای است که کودکان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد و عاملان این جنایت از مجازات مبرا نخواهند شد.

کابینه یمن همچنین بر عزم جدی دولت یمن برای مقابله با تمامی اشکال تروریسم و افراط‌گرایی که بحرانی ملی به شمار می‌رود و نیازمند تلاش تمامی نیروهای سیاسی در این کشور است، تاکید کرد و از دستگاه‌های امنیتی خواست تا تحقیقات خود را هر چه سریعتر انجام داده و مجرمان را دستگیر کنند.

از سوی دیگر،منصور هادی در جریان دیدار با رئیس هیات اتحادیه اروپا در یمن تاکید کرد برخی نیروها در کشور وجود دارند که خواستار بازگرداندن یمن به زمان قبل از انقلاب سپتامبر و اکتبر در این کشور هستند و این رویکرد مانع از دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز می‌شود.

وی تاکید کرد که گزینه ای در پیش‌روی ما نیست مگر اینکه برای تحقق التزامات مربوط به مرحله انتقالی طبق طرح کشورهای خلیج فارس و قطعنامه‌های شورای امنیت تلاش کنیم ودر همین راستا جامعه جهانی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس باید یمن را در عبور از این مرحله سخت یاری کنند.

انتهای پیام

کد N634006

وبگردی