آفتاب
مدیرکل اوقاف استان قم عنوان کرد:

وقف در همه امور انجام شود، نه در یک راه

وقف در همه امور انجام شود، نه در یک راه

در 25سالی که امام علی(ع) در امور سیاسی نبودند، کارهای اقتصاد مقاومتی انجام می‌دادند/ انسان می‌تواند پیش از اینکه به عالم برزخ برود، ثروت خود را به آن دنیا بفرستد چون بسیار زیاد به آن محتاج است/اولویت‌های وقف در استان قم دارو و درمان است.

ایلنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: اداره اوقاف به این شکل نیست که بگوید هرچه دارید در یک مسیر وقف کنید. ما می‌گوییم در هر راهی که نیاز است وقف را انجام دهید و باید اصل این تفکر احیا شود چون وقف ابدیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل اوقاف قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه پیامبر اسلام(ص) وقف است که وقف سنتی می‌باشد که این بزرگوار تاسیس کرده‌اند.

وی افزود: تمام امامان ما موقوفه‌ای داشتند. یکی از بزرگترین کارهایی که امیرالمومنین(ع) در دوران زمامت خود انجام دادند بحث وقف می‌باشد. حتی در 25سالی که امام علی(ع) در امور سیاسی نبودند، کارهای اقتصاد مقاومتی انجام می‌دادند.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه وقف جزو بهترین کارهایی است که برای آخرت می‌ماند ابراز کرد: مرحوم همامی 3هزار ملک و مرحوم میرزا ابوطالب قمی، 3هزار و سیصد ملک در شهر قم وقف کرده‌اند که این افراد با اعمال‌شان همواره به مردم تذکر، تفسیر و علوم قرآنی را یادآوری می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری تصریح کرد: هر اندازه‌ای که بشر و فضیلت‌های انسانی احیا شود، همان اندازه دیگران در آسایش زندگی می‌کنند و از این جهت است که می‌بینیم در شهر قم اطبا، فقها، مهندسان، دامداران و... وقف‌های زیادی انجام داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: انسان می‌تواند پیش از اینکه به عالم برزخ برود، ثروت خود را به آن دنیا بفرستد چون بسیار زیاد به آن محتاج است.

مدیرکل اوقاف استان قم شعار هفته وقف را "همه واقف باشیم" عنوان کرد و افزود: بعد از 1هزار و چهارصد سال حکومتی شیعی در ایران تشکیل شده است و باید بتوانیم تمام ابعاد فقه و نظام مهندسی که ائمه معصومین(ع) برای ما ترسیم کرده‌اند، اجرا کنیم تا جامعه آن محاسن و زیبایی‌ها که در این محتوای دینی وجود دارد، بپسندند.

وی از احداث یک بیمارستان تخصصی موقوفی خبر داد و گفت: می‌خواهیم با کمک مردم و در حد توان هرکس، حتی 10هزار تومان، چنین کار بزرگی انجام دهیم چون برای شهر بزرگی مثل قم اینگونه بیمارستان‌های تخصصی نیاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) شاه‌راهی را به نام وقف تاسیس کرده است که می‌شود تمام نیازهای بشر را از وقف برطرف کرد.

وی ابراز کرد: شعار امسال اداره اوقاف می‌گوید هرکس به هر اندازه و در هر راهی می‌تواند وقف کند و مثل زمان‌های گذشته نیست که تنها برای چاه و پل وقف صورت بگیرد چون وقف برای مصادیق جدید بسیار مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: اولویت‌های وقف در استان قم دارو و درمان است. وقف همچنان بر مسئله ازدواج جوانان و تهیه جهزیه دختران می‌باشد تا از راه شرعی ازدواج کنند و انسان حلال‌زاده است که می‌تواند احکام الهی را اجرا کند.

وی با بیان اینکه هفته وقف از شنبه، 29آذر ماه 93 آغاز می‌شود اظهار داشت: یکی از کارهایی که در اوقاف انجام می‌دهیم این است که اگر شخصی 1هزار سال قبل وقفی انجام داده است، مطابق با نیت آن فرد وقف را انجام می‌دهد مگر اینکه وقت مصرف آن گذشته باشد.

حجت‌الاسلام شیری تصریح کرد: چند روز قبل همایشی با عنوان وقف و علما، در دارالشفاء قم برگزار کردیم که تمام اساتید قم در آن مکان حضور داشتند و مقرر گردید همه آن‌ها در دروس‌شان در این مقوله تبلیغ و صحبت کنند.

وی افزود: اداره اوقاف به این شکل نیست که بگوید هرچه دارید در یک مسیر وقف کنید. ما می‌گوییم در هر راهی که نیاز است وقف را انجام دهید و باید اصل این تفکر احیا شود چون وقف ابدیت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یکی از بزرگترین جهادها را در راه مال دانست و اضافه کرد: در زمان‌های قدیم وقتی رضاشاه اجازه نمی‌داد روضه‌ها برگزار شود، مردم باغ‌ها را وقف می‌کردند تا نسل‌های بعد از این راه درآمدزایی کنند و مجالس عزاداری برپا شود.

وی یکی از برنامه‌های هفته وقف را همایش وقف و رسانه عنوان کرد و ادامه داد: این مراسم در شامگاه جمعه بیست و هشتم آذرماه با حضور اصحاب رسانه در امامزاده جعفر شهید برگزار می‌شود.

کد N633896

وبگردی