آفتاب
جزينی مطرح كرد:

فعاليت هزار سمن در حوزه درمان مواد مخدر/ برخی آموزش ها بايد سراسری شود

فعاليت هزار سمن در حوزه درمان مواد مخدر/ برخی آموزش ها بايد سراسری شود

بندرعباس - قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: حدود هزار سمن در حوزه درمان مواد مخدر در کشور فعال است و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این مراکز درمان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا جزینی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با بيان اينكه عملكرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان در رده خیلی خوب و سطح مطلوبي بوده است، عنوان كرد: موضوع مواد مخدر پیچیدگی های خاص خود را دارد و اين پديده یکی از راه هايي است که دشمنان تلاش مي كنند از طریق آن ما را تضعیف کنند.

وي ادامه داد: علت بسیاری از آسیب های اجتماعی مواد مخدر است و كشور ما تا كنون در راه مبارزه با مواد مخدر سه هزار ۵۷۴ شهید و ۱۲ هزار جانباز را تقديم كرده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: اقدامات زیادی در عرصه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته اما کافی نیست و نگرانی ها همچنان وجود دارد و هجمه مواد مخدر بسیار وسیع است.

جزيني با اشاره به رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر، تصريح كرد: در اين راستا تفاهم نامه هایی منعقد و این فرآیند آغاز شده است و خیرین در سطح کشور در ارتباط با موضوع پیشگیری و حمایت اجتماعی برای ترک اعتیاد وارد میدان شده اند.

وي نقش سازمان های مردم نهاد در رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم برشمرد و بيان داشت: در سال جاري تعداد سمن ها در كشور ۷۳ درصد بیشتر شده اما سهم هرمزگان در اين زمينه کم است و سمن ها باید مشارکت بیشتری در اين زمينه داشته باشند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه كرد: حدود هزار سمن در حوزه درمان مواد مخدر در کشور فعال است و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این مراکز درمان هستند و کمک هایی به سمن ها و افراد فعال در این زمینه انجام مي شود.

جزيني نقش پیشگیری در مقابله با مواد مخدر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه با وزارت خانه ها و سازمان های پیشگیرانه در حال پیگیری است و حوزه آموزش و پرورش در بحث پیشگیری خیلی مهم است و بايد تعامل بیشتری در این حوزه به وجود بیاید و برخی آموزش ها سراسری شود.

وي همچنين بر ضرورت ارتقای آموزش نیروهای مقابله کننده و اجرایی و استفاده از فرصت برنامه های صدا و سیما در استان هرمزگان براي مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد.

کد N633881

وبگردی