آفتاب
آخوندی اعلام کرد:

برنامه جدید نوسازی ناوگان جاده‌ای/ هزینه8 هزارمیلیاردی نگهداری راه‌ها

برنامه جدید نوسازی ناوگان جاده‌ای/ هزینه8 هزارمیلیاردی نگهداری راه‌ها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه 8 هزار میلیارد تومانی نگهداری راه‌ها در هر سال گفت: با هماهنگی وزارت نفت، طرحی را برای نوسازی ناوگان جاده‌ای داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهارداشت: ارزش راه‌های کشور 200 هزار میلیارد تومان است که هشت هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری از این راه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت پایانه‌های مرزی و ضرورت اتصال شبکه راه‌های ایران به شبکه‌ راه‌های بین‌المللی از موضوعات اساسی است، گفت: موضوع ناوگان و خیل عظیم زحمتکشان و حرفه‌‌ورزان که در صنعت حمل و نقل فعال هستند، از موضوعات مورد توجه دولت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسات طولانی با انجمن‌ها در سفرهای استانی اظهارداشت: همه شما رانندگان و انجمن‌ها با تنگناهای دولت آشنا هستید؛ اما بدانید که ما به تمام مشکلات توجه داریم.

آخوندی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان یک ضرورت مهم است، بیان کرد: برنامه خوبی با هماهنگی وزارت نفت تهیه کرده‌ایم که به شورای اقتصاد ارایه شده است و امیدواریم که مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: جاده‌های ما بیش از ظرفیت، حمل و نقل را تحمل می‌کنند و نرخ رشد خودروها هر ساله افزایش پیدا می‌کند و اکنون به 17 میلیون خودرو رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی رقم خودروها به بیش از 20 میلیون هم می‌رسد، گفت: امکانات جاده متناسب با رشد تعداد خودروها نبوده است؛ بنابراین نیاز به انواع حمل و نقل عمومی و ایجاد انضباط گسترده در این بخش هستیم.

آخوندی تصریح کرد: انضباط آموزشی و ارتقای کیفیت خودرو جاده مورد توجه ما قرار دارد و باید اعلام کنم که به زودی گفت‌وگوهای رودرویی را با انجمن‌ها خواهیم داشت.

گفتنی است در این مراسم از پروژه برخط‌سازی مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین کشور رونمایی شد.

کد N633880

وبگردی