آفتاب
درنشست هم‌اندیشی احزاب کرمانشاه مطرح شد؛

احزاب نباید بازیچه دست مدیران شوند

احزاب نباید بازیچه دست مدیران شوند

کرمانشاه – در جلسه هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی استان کرمانشاه با فرماندار کرمانشاه مباحثی نظیر استقلال احزاب و ضرورت اخلاق‌محوری در احزاب برای جلب اعتماد مردم به نظام مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاس کرمانشاه با فرماندار کرمانشاه عصر چهارشنبه در محل فرمانداری کرمانشاه برگزار و مباحث زیادی چون استقلال احزاب، توجه به بحث اخلاق در رویکرد احزاب و مشکلات شهرستان کرمانشاه مطرح شد.

حفظ نظام، خط قرمز احزاب است

در این نشست دبیر حزب توسعه استان کرمانشاه با بیان اینکه حفظ نظام خط قرمز همه احزاب و وجه مشترک آنهاست از قانون‌محوری وبهره‌گیری از مدنیت در انجام اقدامات احزاب به عنوان وجه اشتراک دیگری در بین احزاب یاد کرد.

حسنعلی مهدوی چشمه‌گچی با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم اختلاف نظرها را از خیابان‌ها جمع کنیم گفت: این وحدت رویه خواست همه احزاب است.

 وی با تاکید بر ورود افراد صالح و دارای سلامت اجتماعی در احزاب گفت: ورود  افراد متهم و تحت تعقیب در جمع احزاب شان آنها را پایین می‌آورد و ما باید شانیت کار احزاب را حفظ کنیم.

چشمه‌گچی با تاکید بر اینکه احزاب ملبعه دست کسی نیستند و نباید بازیچه دست مدیران شوند گفت: حیف است حزبی به خاطر قدرت و منصب استقلال خود را از دست دهد و احزاب موجود چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب باید استقلال خود را حفظ کنند.

اخلاق محور اقدامات احزاب باشد

در ادامه این نشست دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه نیز به اخلاق محوری احزاب تاکید کرد و گفت:  ما باید به فکر احیای معنویات و اخلاق باشیم، چرا که در چند سال اخیر اخلاق در این کشور به شدت لگد مال شد و اگر منافع اسلام و نظام را در نظر نگیریم و منیت باشد موفق نمی‌شویم.

جواد اکبری افزود: مسئولین باید برای پیسشبرد اهداف نظام به سخنان احزاب در صورت تایید تدین و صلاحیت آنها توجه و در پیشبرد امور از نظرات آنها استفاده کنند که اگر اینگونه باشد مردم به نظام اعتماد می‌کنند.

فعالیت احزاب مختص به انتخابات نشود

وی گفت: احزاب فعالیت خود را مختص به انتخابات نکنند و در طول سال هم فعالیت داشته باشند.

اکبری در پایان به برخی مشکلات استان و خصوصا جامعه کارگری اشاره و از مسئولین استان خواست تا بحث اشتغال را در اولویت قرار داده و از نظرات احزاب و تشکل‌ها نیز در این زمینه استفاده کنند.

در ادامه نماینده حزب اعتماد ملی نیز گفت: همه احزاب یکی هستند و تنها اختلاف برسر شیوه‌هاست، لذا باید همه یکدیگر را بپذیریم.

جامعه دو صدا بودن کشور را پذیرفته است/ در عمل عرصه را بر هم تنگ می‌کنیم

رشیدی با ابراز خرسندی از اینکه جامعه ایران این دو صدا بودن را پذیرفته است بر پذیرش احزاب از سوی یکدیگر تاکید کرد.

وی گفت: همه ما در کلام خوب صحبت می‌کنیم اما در عمل عرصه را بر یکدیگر تنگ می‌کنیم.

رشیدی تاکید کرد: احزاب باید سرآمد جامعه باشند و زودتر از سایرین جامعه را رصد و مشکلات را به مسئولین منعکس کنند.

مسئولین آستانه تحملشان را بالا ببرند

وی افزود: هم‌چنین مسئولین نیز باید در مقابل انتقادات دلسوزانه احزاب آستانه تحملشان را بالا ببرند.

نماینده حزب اعتماد ملی هم‌چنین بر بالا بردن معرفت دینی از سوی احزاب تاکید کرد و گفت: متاسفانه هم‌اکنون بحث بداخلاقی و بی اخلاقی به شکل نامناسب در بین برخی از احزاب و تشکل‌ها وجود دارد که باید رفع شود.

مسئولان در دادن اطلاعات و آمار صادق باشند

در ادامه سجاد احمدی، نماینده خانه کشاورز نیز به برخی از مشکلات موجود کشاورزان از جمله بیمه روستائیان اشاره و آن را از موارد قابل رصد و توجه احزاب و مسئولین عنوان کرد و گفت: مسئولین باید در دادن اطلاعات و آمار صادق باشند تا بین مردم مشکلات و بگو مگو پیش نیاید.

بدری، نماینده حزب آزادی نیز شعار حزب آزادی را ساختارسازی و ساختارشکنی عنوان کرد و خواستار رفع برخی از مشکلات کرمانشاه از جمله ترافیک برخی نقاط و.. شد.

احزاب از سیاه‌نمایی پرهیز کنند

هم‌چنین در این نشست شیخی، دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان، هدف احزاب را حمایت از دولت و نظام عنوان و بر اخلاق مداری احزاب تاکید کرد و گفت: هرکسی در هر منصب مسئولیتی قرار می گیرد باید از این فرصت ها در جهت خدمتگزاری به مردم استفاده کند و احزاب نیز از سیاه نمایی پرهیز و نقدسازنده داشته باشند.

رحیم بیداق بیگی، نماینده حزب جامعه کارگری نیز به برخی از مشکلات استان اشاره کرد و خواستار برگزاری نشستی توسط فرماندار با حضور جامعه کارگری استان برای احصا ور فع مشکلات آنها شد.

احزاب و کار آنها به مردم معرفی شود

خدامرادی، نماینده حزب اسلامی ایران زمین نیز با بیان اینکه کار حزبی در استان کرمانشاه بسیار سخت است گفت: باید در زمینه معرفی احزاب فرهنگسازی شود تا مردم خود را از احزاب جدا ندانسته و به نوعی فرار نکنند.

وی به برخی از مشکلات کرمانشاه نیز اشاره کرد و خواستار توجه مسئولین در تسریع و رفع این مشکلات شد.

کد N633826

وبگردی