آفتاب
مهرمحمدی:

تربیت معلم در ایران به‌عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه قرار نگرفته است

تربیت معلم در ایران به‌عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه قرار نگرفته است

بوشهر - رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تربیت معلم در ایران به‌عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مهر محمدی عصر چهارشنبه در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر اظهار داشت: توسعه پژوهش در دانشگاه فرهنگیان را به صورت جدی در دستور کار داریم و در این راستا باید با عزمی راسخ حرکت کنیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمبود کارهای پوهشی در سطح دانشگاه فرهنگیان، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا کارهای پژوهشی مناسبی در سطح دانشگاه فرهنگیان اجرا شود و بتوانیم پژوهش‌ها را به کاربرد تبدیل کنیم تا پژوهش از حاشیه به متن دانشگاه بیاید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه دانش و پژوهش باید به عنوان عنصر اصلی برای تصمیم‌گیری در دانشگاه فرهنگیان مورد نظر قرار بگیرد، افزود: معاونت‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان باید برای توسعه برنامه‌های پژوهشی برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی بر لزوم توجه به امر پژوهش و تولید دانش در تربیت معلم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تربیت تخصصی معلمان یکی از ماموریت‌های اساسی دانشگاه فرهنگیان است که باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

مهرمحمدی خواستار تلاش پژوهش‌گران برای  گسترش فناوری‌های نوین جریان‌های علمی در کشور شد و اذعان داشت: توسعه برنامه‌های پژوهشی به عنوان یکی از ماموریت‌ها در دانشگاه فرهنگیان مطرح است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده باید با شناخت شاکله پژوهش نگرشی پژوهشی داشته باشند، افزود: تربیت عناصری دانا، فکور و عامل تولید دانایی به عنوان برنامه اصلی دانشگاه در تربیت معلمان است.

کد N633761

وبگردی