آفتاب

دیدار خداحافظی سفیر سنگاپور با قائم مقام وزیر امور خارجه

دیدار خداحافظی سفیر سنگاپور با قائم مقام وزیر امور خارجه

چئوتای سو، سفیر سنگاپور در پایان ماموریت خود در تهران با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی سرمدی در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای مناسبات در زمینه‌های مختلف قدردانی و با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در مناسبات تجاری دو کشور افزود: دو طرف در بروز موانع نقشی نداشته‌اند و بنابراین می‌شود در حوزه‌هایی دیگر مانند موضوعات تکنیکی و فنی همکاری‌ها را گسترش داد.

او ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد گسترش مناسبات با همت و تلاش دو طرف به‌خصوص سفیران دو کشور باشیم.

سرمدی، ایران را از جمله کشورهای با ثبات منطقه نامید و افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در ثبات و امنیت منطقه داشته و به‌طور مستمر درجهت مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تلاش کرده است.

چئوتای سو نیز از ماموریت خود در تهران با خاطرات خوش یاد کرد و گزارشی از فعالیت چهار ساله خود به‌خصوص تبادل هیات‌ها سیاسی و پارلمانی از جمله دیدار رسمی وزیر خارجه و رییس مجلس سنگاپور از ایران و سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به سنگاپور ارائه کرد.

وی بار دیگر دعوت وزیر خارجه دولت متبوع خود از دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان را تجدید کرد.

چئوتای سو گفت: به دلیل برخی موانع و شرایط بین‌المللی روابط تجاری با کاهش رو به رو شده اما در کنار آن روابط بین مردم و مناسبات فرهنگی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: روند سازنده مذاکرات ایران و طرف‌های غربی بر اساس موازین حقوق و قواعد بین‌المللی ادامه داشته و نتایج آن زمینه ارتقای مناسبات تجاری را بیش از گذشته فراهم آورد.

چئوتای سو افزود: قرار است نشست مشورتی سیاسی ایران و سنگاپور به‌زودی در سطح معاونان وزیران خارجه دو کشور در تهران برگزار شود.

او گفت کشور متبوعش، همیشه بر روی نقش سازنده ایران در مقابله با تروریسم حساب می‌کند.

سرمدی در پایان این دیدار گفت، تجدید دعوت وزیر خارجه سنگاپور را به اطلاع دکتر ظریف خواهم رساند.

وی بار دیگر از زحمات سفیر سنگاپور در تهران در طول دوران ماموریت قدردانی و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

انتهای پیام

کد N633671

وبگردی