آفتاب
میرزا بیگی مطرح کرد:

کمبود شدید پرستار در کشور/چارت سازمانی بیمارستان ها قدیمی است

کمبود شدید پرستار در کشور/چارت سازمانی بیمارستان ها قدیمی است

کرمانشاه- معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به کمبود شدید پرستار در کشور، گفت: نمایندگان مجلس باید در بودجه سال آینده به افزایش استخدام پرستاران توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزا بیگی پیش از ظهر چهار شنبه با حضور در جمع پرستاران استان کرمانشاه در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع)، با اشاره به کمبود پرستار در مراکز درمانی کشور، اظهار داشت: در حال تلاش و رایزنی برای افزایش استخدام پرستاران هستیم.

وی افزود: ۱۰ سال قبل حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور بیکار بودند، اما در حال حاضر با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در ادامه از فعالیت ۱۴۰ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیر دولتی در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر عضو سازمان نظام پرستاری هستند.

میرزا بیگی تعداد کادر پرستاری کشور را نیز ۹۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این در حالیست که ما به دو برابر این تعداد یعنی ۱۸۰ هزار پرستار احتیاج داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۵۳ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به  تحصیل هستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین از وجود ۱۷۰ دانشکده پرستاری و مامایی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱ رشته پرستاری در این دانشگاه ها تدریس می شود.

میرزا بیگی در ادامه با اشاره به مشکلات شغل پرستاری، اظهار داشت: کمبود تعداد پرستاران و خدمت رسانی به افراد بیشتر توسط آنها موجب پایین آمدن کیفیت کار می شود.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس باید در بودجه سال آینده به افزایش استخدام پرستاران توجه ویژه ای داشته باشند.

میرزا بیگی همچنین لزوم تغییر چارت های بیمارستانی را یادآور شد و گفت: این چارت  ها مربوط به ۲۰ سال گذشته است و مشکلاتی را ایجاد می کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، نبود نظام نظارتی، نظام پرداخت نامناسب و عادلانه، آسیب های شغلی و ... را از دیگر مشکلات پرستاران برشمرد و افزود: تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت و همچنین سازمان نظام پرستاری از جمله اقداماتی است که موجب بهود وضعیت پرستاران شده است.

کد N633354

وبگردی