آفتاب
فیروزآبادی:

دلارهای بادآورده نفتی عربستان در خدمت گروه‌های تکفیری است

دلارهای بادآورده نفتی عربستان در خدمت گروه‌های تکفیری است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عربستان با افزایش تولید نفت به غرب اطمینان داد که از نظر تأمین سوخت در مضیقه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سرلشگر حسن فیروزآبادی، اظهار کرد: عربستان سعودی پایه‌گذار و مروج گروه‌های وهابی تروریستی تکفیری مثل داعش است و دلارهای بادآورده نفتی را هزینه رشد این گروه‌ها کرده است.

وی با اشاره به دلایل تشکیل ائتلاف علیه داعش، یادآور شد: وقتی خطر داعش برای جهانیان و بشریت روشن شد آمریکا و حامیان داعش در منطقه در یک حرکت صوری و تاکتیکی ائتلاف علیه داعش را راه انداختند اما در عمل همچنان به کمک‌های مالی و تسلیحاتی به این گروه ادامه می‌دهند.

فیروزآبادی اضافه کرد: عربستان با افزایش تولید نفت به آمریکا و غرب که ابرسرمایه‌داری جهان را نمایندگی می‌کنند اطمینان داد که از نظر تأمین سوخت در مضیقه قرار نمی‌گیرند و از طرف دیگر با کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای کشورهای ضد تروریستی منطقه که در برابر داعش می‌جنگند را تحت فشار مالی قرار دادند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تأکید کرد: امروز خیانت سران آمریکا و غرب بر همه مردم جهان آشکار شده است و این‌گونه حرکت‌های توطئه آمیز نمی‌تواند جلوی افول قدرت آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان آنها را بگیرد و مردم آمریکا و کشورهای غربی با ایستادگی و مقاومت در برابر نمایندگان ابرسرمایه‌داری زنگ فروپاشی قدرت پوشالی غرب را به صدا درآوردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: امروز حرکت عربستان سعودی و همدستان حامی داعش کشورهای منطقه را 500 میلیارد دلار متضرر کرده و از سوی دیگر قدرت‌های غربی را که در بحران مالی و رکود قرار گرفته‌ بودند، 300 میلیارد دلار تقویت مالی کرده است. بنابراین اکنون آزادگان جهان پرده‌ای دیگر از ماجرای سهم‌خواهی ابرسرمایه‌داران و غارت مردم جهان را در برابر خود می‌بینند.

انتهای پیام

کد N633309

وبگردی