آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

رسانه‌ای قوی برای مقابله با فتنه وهابیت تأسیس شود

رسانه‌ای قوی برای مقابله با فتنه وهابیت تأسیس شود

آیت‌الله نوری‌همدانی بر تأسیس رسانه ملی و قوی برای مقابله و خنثی کردن فتنه و اهداف ضد اسلامی وهابیت در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مقدس مسجد مقدس جمکران و اعضاء ستاد هماهنگی مهدویت به توطئه‌های دشمنان و ایادی آنها اشاره کرد و گفت: حکومت عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس که براساس تفکرات غربی‌ها حرکت می‌کنند، هدفی جز تخریب اعتقادات شیعه و اسلام حقیقی ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از اعتقادات شیعه، مهدویت است و برای از بین بردن این پایگاه، از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی‌کند، بر تشکیل پایگاه دینی برای مقابله با نقشه و فتنه‌های دشمن در جامعه تاکید کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که مراکز علمی و مذهبی کشور برای نشر دین نیاز به رسانه مستقل دارند تا با در اختیار گرفتن رسانه، برنامه‌های هدفمند را برای مردم جهان ارائه دهند، اظهار کرد: صدا وسیما با برنامه‌ریزی دقیق به خوبی می‌تواند عهده دار توسعه فکر و اندیشه اسلامی در دنیا باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به بانک‌ها و عملکرد آنها در جامعه اسلامی گفت: مردم نامه می‌نویسند و گلایه می‌کنند بانک‌ها برای تأخیر دیون پول می‌گیرند، حکم شما در این رابطه چیست؟ ما در جواب می‌گوییم گرفتن دیرکرد حرام است. اگر این گونه مباحث را صدا و سیما در رسانه ملی پخش کند و همه بشنوند که گرفتن دیرکرد حرام است، قطعا کسی جرأت نمی‌کند اینگونه کارها را در جامعه اسلامی انجام بدهد.

وی افزود: رسانه ملی به عنوان پایگاه بزرگ اطلاع رسانی در دنیا می‌تواند نقش بسیار مهمی در خنثی کردن توطئه دشمن داشته باشد. بنابراین باید یک رسانه ملی قوی وجود داشته باشد تا اعتقادات شیعی، مهدوی و مباحث علمی در مقوله فرهنگ و دین را به جهانیان معرفی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، آیت‌الله نوری‌همدانی رسانه را یک ابزار قدرتمند برای تبلیغ دانست و اظهار کرد: دشمن به خوبی از این پایگاه بهره برده است و نمونه آشکار آن خدشه‌دار و بدنام کردن حوزه، اسلام و دین در کشور استرالیا است که با دسیسه چینی و برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با استفاده از ابزار رسانه به خوبی در این عرصه عمل کرده‌اند.

این مرجع تقلید در ادامه از عملکرد رسانه ملی در اشاعه و نشر آموزه‌های اسلامی انتقاد و اظهار کرد: صداو سیما بعضی از برنامه‌ها را پررنگ نمایش می‌دهد ولی برنامه‌های دینی و حوزوی از رسانه ملی به خوبی انعکاس داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید موضوع مهدویت، فرهنگ‌سازی شود، گفت: نباید بهانه و سوژه در دست دشمن داد تا به توطئه‌چینی علیه انقلاب، اسلام و شیعه تشویق شوند بلکه باید با عزم جدی و اراده قوی و جمعی با تفکرات ضد دینی وهابیت مبارزه کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه جای تفسیر مقارن در حوزه خالی است، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی از این فرصت برای کوبیدن شعائر اعتقادی شیعی و القاء شبهات در جامعه دینی استفاده کرد و این نوع غفلت‌ها عاملی شده تا هر روز بر شدت تخریب دین اضافه‌تر شود.

انتهای پیام

کد N633302

وبگردی