آفتاب
نوش آبادی:

وقف از موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است/وقف سرمایه ای ماندگار

وقف از موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است/وقف سرمایه ای ماندگار

اراک- معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقف از موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است، گفت: وقف می تواند مبدا و منشاء تحول در تمام حوزه ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی، ظهر چهارشنبه در همایش وقف و رسانه، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی متولیان امور وقف احیای این سنت حسنه است، افزود: گسترش فرهنگ وقف و بهره برداری از ظرفیت زسانه برای ترویج این فرهنگ ضروری است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه مهمترین مسئله پیش رو در بخش های مختلف جامعه است، گفت: اگر نظام سلطه توانسته در حوزه های مختلف وارد شده و اثرات مخرب خود را در جوامع گوناگون ترویج دهد، به دلیل استفاده از ظرفیت رسانه است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه معارف دینی اتفاقات موثر و ماندگار بیفتد باید از رسانه بهره گرفت و بین رسانه و مطالبات جامعه ارتباط برقرار کرد.

قرآن بزرگترین رسانه عالم بشری است

نوش آبادی با تاکید بر اینکه باید برای رسانه جایگاه ویژه در نظر گرفت، گفت: اسلام و انقلاب به برکت قرآن کریم به عنوان رسانه الهی پابرجا و مقتدر در حال حرکت است.

 وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین رسانه عالم بشری است، اضافه کرد: خداوند پیام های خود را از طریق این رسانه به گوش جهانیان رسانده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های قرآن کریم به عنوان یک رسانه با عظمت، افزود: یکی از این ویژگی ها هدایتگری انسان به سوی مهمترین و محکمترین مسیر زندگی بشر است.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه رسانه بیان کننده واقعیت ها است، گفت: قرآن بزرگترین رساله جاودان بشری و انتقال دهنده پیام و مطالبات الهی قابل درک برای اقشار جامعه است.

بهره گیری از ابزارهای موثر برای ترویج وقف

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای موثر برای رفع دغدغه های ترویج وقف در جامعه اسلامی ضروری است، اظهار کرد: بهره گیری از قدرت رسانه سبب بهره وری و تبیین فرهنگ وقف در جامعه است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضورب جوانان مستعد در حوزه فرهنگ و هنر برای خلق آثاری موثر و ماندگار در حوزه های مختلف، افزود: وقف از موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید با حضور پر رنگ اصحاب هنر و قلم به تصویر کشیده شود.

نوش آبادی با بیان اینکه در نگاه سنتی وقف یک حرکت اقتصادی برای انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: مساله وقف فراتر از حرکت اقتصادی و عبادی وده و راهبرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: وقف برای کاهش شکاف بین فقر و غنا و کم شدن فاصله بین فقیر و ثروتمند در جامعه بوده و سبب استفاده اقشار کم درآمد و بی بضاعت از عایدات  آن می شود.

وقف سرمایه گذاری ماندگار، پایدار و مطمئن است

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقف سبب فعال کردن اقتصاد و فرهنگ در جامعه می شود، گفت: وقف سبب اتصال و پیوستگی بین اقتصاد و فرهنگ و انتقال واقعیت ها به نسل های آینده می شود.

نوش آبادی از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد کرد و افزود: امروز برای عمومیت یافتن وقف و عینیت بخشیدن به این فرهنگ غنی نیازمند حضور پر رنگ رسانه های مختلف دیداری، شنیداری، نوشتاری و هنرمندان در عرصه های نمایشنامه نویسی و فیلم سازی هستیم.

وی با اشاره به سردی روابط بین حوزه وقف و رسانه و کم تعاملی و بی توجهی به این امر مهم، اضافه کرد: برای آشتی بین رسانه و وقف باید تلاش بی وقفه داشته باشیم.

سوق دادن بخشی از موقوفات به تقویت رسانه ها

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه ها در بخش های مختلفی دچار پاره ای از مسائل و مشکلات هستند، اضافه کرد: سوق دادن عایدات برخی موقوفات و موقوفاتی به حوزه رسانه سبب رفع مشکلات و مسایل در این بخش می شود.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه در عصر ارتباطات و فعالیت رسانه های مختلف زندگی می کنیم، گفت: درک قدرت رسانه و ترویج فرهنگ در عرصه های مختلف به وسیله آن سبب بهره گیری از رسانه در حوزه های گوناگون می شود.

کد N633210

وبگردی